خبرگزاری کار ایران

همایش مدیریت بیماری‌های گاوهای شیری در تبریز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۸۹

این همایش در دو پانل تخصصی بیماریهای داخلی گاوهای شیری و پانل مامایی و بیماریهای تولید مثل برگزار خواهد شد.

ایلنا- تبریز: همایش مدیریت بیماریها و تولید مثل گاوهای شیری 16 اسفندماه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

دبیر علمی همایش مدیریت بیماریها و تولید مثل گاوهای شیری در گفتگو با خبرنگار ایلنا هدف از برگزاری این همایش را، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و عملی و تبادل نظر در زمینه بیماری های گاو شیری،. تبین برنامه ها و سیاستهای آتی در زمینه کنترل بیماریها و مدیریت تولید مثل گله های شیری اعلام کرد و گفت: این همایش در دو پانل تخصصی بیماریهای داخلی گاوهای شیری و پانل مامایی و بیماریهای تولید مثل برگزار می شود.

فریدون رضازاده افزود: پانل بیماری های داخلی گاوهای شیری در زمینه موضوعات بیماری های ویروسی و باکتریال، بیماری های انگلی و قارچی، بیماری های متابولیک و مسمویت دام برگزار می شود و پانل مامایی و بیماریهای تولید مثل به موضوعات: بیماری های تولید مثل، مامایی و تشخیص آبستنی، همزمان سازی فحلی، مدیریت تولید مثلی گله های شیری و اورام پستان اختصاص دارد.

وی مهلت پذیرش مقالات در این همایش را تا 15 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: علاقمندان برای چگونگی نحوه ارسال مقالات وکسب اطلاعات بیشتر می­ توانند به سایت همایش به آدرس (www.1dairycows.tabrizu.ac.ir) مراجعه و یا با دبیرخانه علمی (شماره تلفن 09143463201 و پست الکترونیکی f_rezazadeh@tabrizu.ac.ir) و دبیرخانه اجرایی همایش (حسین حملی، 09141145575، پست الکترونیکی hamali@tabrizu.ac.ir) تماس حاصل كند.

رضازاده به حضور و سخنرانی اساتید برجسته دامپزشکی از جمله محمد قلی نادعلیان (چهره ماندگار دامپزشکی)،  حسام الدین سیفی (استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد)، مسعود طالب خان گروسی (استاد بخش مامایی و بیماریهای تولید مثل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران)،  مهدی وجگانی (دانشیار بخش مامایی و بیماریهای تولید مثل دانشگاه تهران) و  روز علی باتوانی (دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه) اشاره کرد و با اشاره به اهمیت بیماری های داخلی و تولید مثلی در صنعت دامپروری گفت: بیماریهای داخلی و تولید مثل در گاو شیری از عوامل مهم و تأثیر گذار در صنعت دامپروری کشور به شمار می روند که می توان با تبادل نظر و بحث در مورد آخرین یافته های علمی در این زمینه، برای مقابله با این بیماری ها راهکارهای عملی ارایه داد.

وی افزود: تبدیل صنعت دامپروری از شکل سنتی به صنعتی را از مهمترین راهکارهای توسعه فعالیت های این حوزه ذکر کرد و گفت: با بکارگیری روشهای نوین مدیریت و کنترل بیماریهای تولید مثلی می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز