خبرگزاری کار ایران

سهم حمل و نقل عمومی در تردد بین شهری 30 درصد است

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۶۱

با برنامه ریزی های صورت گرفته باید سهم حمل و نقل عمومی را به 75 درصد ارتقاء دهیم./ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند توجه ویژه است

 ایلنا- تبریز: مدیر کل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی گفت: سهم حمل و نقل عمومی در تردد بین شهری 30 درصد است که افزایش این سهم نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احد راشد در همایش هفته هوای پاک سخن می گفت افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته باید سهم حمل و نقل عمومی را به 75 درصد ارتقاء دهیم.

خودروها 66درصد عامل آلودگی هوای تبریز هستند

وی با اشاره به سهم بالای خودروها در افزایش آلودگی هوای تبریز گفت: تردد خودروها اصلی ترین عامل آلودگی هوای تبریز بوده و 66 درصد آلودگی هوا را شامل می شود.

راشد افزود:مصارف خانگی و تجاری و مصارف صنعتی در رتبه های بعدی آلودگی هوای تبریز قرار دارند و ضروری است با کاهش مصرف سوخت از طریق رعایت اصول ساخت و ساز ایمن و عایق کاری ساختمان ها و موتورخانه ها و دوجداره کردن پنجره ها بر کاهش آلودگی هوا کمک کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم حذف سفرهای غیرضروری توسط خودروهای شخصی گفت:فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه باید در بین مردم نهادینه شود و مردم در فواصل نزدیک به جای استفاده از خودرو به پیاده روی روی بیاورند.

6 کیلومتر اول قطار شهری تبریز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد

وی از عملیاتی شدن شش کیلومتر اول قطار شهری تبریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن خط یک قطار شهری تبریز در آینده نزدیک امید می روند از حجم ترافیک شهری کاسته شود.

راشد گفت:احداث دو پایانه حمل و نقل غرب و شرق و هدایت خودروهای سنگین از داخل به بیرون شهر از جمله برنامه های در دست اقدام در خصوص کمک به کاهش آلودگی شهر تبریز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز