خبرگزاری کار ایران

مرکز رشد کشارزی در آذربایجان شرقی راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۳۳

شرکت های دانش بنیان ابزار مطمئن برای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی به شمار می روند.

ایلنا- تبریز: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی باسازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با هدف همکاری در زمینه فعالیت های مرکز رشد کشاورزی تفاهم نامه همكاری امضا كردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در جلسه ای که به منظور امضای این تفاهم نامه ترتیب یافته بود ضمن استقبال از راه اندازی مرکز رشد کشاورزی در آذربایجان شرقی گفت: خلا ناشی از عدم وجود چنین بستری بخوبی در سطح استان احساس می شد ولی با راه اندازی این مرکز ما شاهد تحولات چشمگیری در اشتغال زایی و تجاری سازی دانش های فنی کشاورزی خواهیم بود.

اکبر فتحی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی آماده برگزاری مستمر دوره های شش ماهه جهت آشنایی اعضا با مراکز رشد کشاورزی و نحوه تاسیس شرکت های دانش بنیان می باشد افزود: این تفاهم نامه در 12ماده به تصویب طرفین رسید که امیدوارم در بالابردن توان علمی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی قدمهای موثری برداشته شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اهمیت مرکز رشد کشاورزی در توسعه تکنولوژیک کشاورزی منطقه گفت: آذربایجان شرقی اولین استانی است که مجوز مرکز رشد کشاورزی با خوشه های فناور را در سطح کشور دریافت نموده است لذا برای شروع به کار این مرکز، مسئولین دست اندرکار باید با تمام جدیت و پشتکار این مرکز را مورد حمایت خود قرار دهند.

حسن منیری فر بابیان اینکه مرکز رشد بستری پایدار برای اشتغالزایی خصوصاً برای فارغ التحصیلان این رشته محسوب می­شود،افزود: مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان مستقر در این مراکز یک ابزار مطمئن برای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی است.

وی به نقش بسیار موثر سازمان نظام مهندسی در فعالیت مرکز رشد اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین ارگان صنفی و تخصصی تحصیلکرده های بخش کشاورزی قادر خواهد بود با هدایت صحیح و منتخب این افراد به مرکز رشدکشاورزی و همچنین خوشه های مرکز رشد درسطح استان باعث دوام وتوسعه چشمگیر این مرکزشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز