خبرگزاری کار ایران

امام جمعه تبریز:

نداشتن شناخت از امام عصر(عج) مبدأ انحراف‌هاست

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۳۶

پیروی از قرآن، اسلام ناب محمدی و محکمات قرآن و اسلام، جامعه را از نفوذ بسیاری عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های منحرف ایمن می کند./ استفاده از آثار علما و فقهای شیعه می تواند برای مقابله با عرفان‌های کاذب و نحله‌های انحرافی و همچنین گشودن افق‌های جدید برای تحقیق و تفحص در مورد آموزه‌های دینی در پیش روی جوانان موثر باشد.

ایلنا - تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نداشتن شناخت و معرفت نسبت به امام عصر (عج) مبداء بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی و انحراف‌هاست.

به گزارش ایلنا از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: شناخت اسلام ناب محمدی و پیروی از آن باعث دوری از انحراف ها می‌شود.

وی با اشاره با نهم ربیع‌الاول و سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، معرفت به امام زمان و آرمان‌ها و اندیشه‌های متعالی اسلامی را بهترین راه برای دستیابی به حق و حقیقت و مقابله با گمراهی عنوان کرد.

امام جمعه تبریز، بسیاری از عرفان ها و فرقه‌های نوظهور در جوامع را ناشی از افراط، تفریط و غلو دانست و گفت: استعمار، منشاء بهاییت بوده و شیخیت نیز از فرقه‌های غلوآمیز و وهابیت از فرقه‌های افراطی و منحرف است.

آیت الله مجتهدشبستری اظهار کرد: استعمار با استفاده از جهالت و نادانی برخی مردم، این فرقه‌ها و عرفان‌های کاذب را در جوامع ترویج و تبلیغ می کند و هر چه قدر مردم از اصول الهی و قرآن آگاهی بیشتری داشته باشند در مقابل این انحراف‌ها بیشتر مصون می مانند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پیروی از قرآن، اسلام ناب محمدی و محکمات قرآن و اسلام، جامعه را از نفوذ بسیاری عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های منحرف ایمن می کند.

وی گفت: نداشتن بصیرت و آگاهی کافی به مکتب قرآن، حجت قرآن و سنت، منشاء بسیاری از انحراف ها و فتنه ها و پیروی از هواهای نفسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مقابله با بدعت­ها، عرفان‌های کاذب، فرقه‌های ضاله و حلقه‌های انحرافی از وظایف اساسی شورای فرهنگ عمومی و نهادهای فرهنگی و انتظامی است.

در این نشست همچنین اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به ارائه راهکارهایی جهت مقابله به نحله‌های انحرافی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز