خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

اساس و فلسفه هستی تربیت است

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۷۴

وزیر آموزش و پرورش با شاغلین آموزش و پرورش میانه دیدار کرد.

ایلنا- میانه: وزیر آموزش و پرورش گفت: اساس و فلسفه هستی تربیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمیدرضا حاجی بابایی در نشستی با شاغلین آموزش و پرورش میانه تربیت را مهمترین اصل در رسیدن به حق و حقیقت عنوان كرد و گفت: رسالت همه انبیاء، اولیاء و معصومین و دغدغه اصلی جامعه تربیت است.

وی با بیان بحث تحول بنیادین و اهداف آن در آموزش و پرورش به جایگاه بی بدیل آموزش و پرورش و اهمیت آن در جامعه اشاره كرد و افزود: برای تعیین جایگاه اصلی آموزش و پرورش كه تربیت اساس عملكرد آن است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با آموزه های قرآنی، سیره معصومین، سیره حضرت فاطمه زهرا (س)، سیره امام راحل و مقام معظم رهبری آماده و مصوب شده كه رهبر انقلاب آن را نسخه شفابخش عنوان كرده اند كه باید با نقشه و برنامه مناسب اجراشود.

وی تحول بنیادین را تحول در نگاه به مسائل آموزش و پرورش خواند وگفت: ارتقاء جایگاه علمی و منزلت اجتماعی معلمان، استادان، فرهنگیان و فن آوران و بحث تکریم و بزرگداشت جایگاه آنها رااز مهمترین تحولات بنیادین در این سند است.

حاجی بابایی پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفكر را اصلی ترین موضوعات آموزشی به دانش آموزان ذكر كرده گفت: مهمترین دوره زندگی انسان مقطع ابتدایی است كه باید در این دوران دانش آموزان را به شناخت این عناصر پنج گانه واقف كرد.

وی با بیان اجرای هوشمندسازی 33 هزار مدرسه در سه سال گذشته افزود: تمام ملت ایران باید بسیج وار وارد میدان هوشمندسازی مدارس شوند هرچندكه مشكلات اعتباری داریم اما ما فرهنگیان حرفی نخواهیم زد تا دشمن قداره بند خوشحال شود زیرا معلمین یكی از زیباترین جلوه های نظام برای كوری چشم دشمنان هستند.

وزیر آموزش و پرورش توسعه پایدار و تقویت پایه های نظام را نیازمند آموزش و پرورش توانمند و مقتدر ذكر كرد و گفت: ولایتمدار واقعی كسی است كه عملاً هماهنگ با مقام رهبری به وظایف خود عمل كند و قسم به خون شهدای زینبیه و ثارالله كسی كه از حق ولایت و مردم بگذرد جزو بدبخت ترین انسانها در دو دنیا خواهد بود.

حاجی بابایی اضافه كرد: همه مسئولین، مجلس، دولت، قوه قضاییه باید با آگاهی كامل نگذارند حق نظام و خون شهدا پایمال شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز