خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

عدم توفیق در امور زیربنایی همایش­‌های فرصت‌های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۸۸

تعریف و ارایه پروژه‌های زیربنایی در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در اردیبهشت ماه سال آینده ضروری است./ باید موانع معرفی پروژه‌های زیربنایی به سرمایه‌گذاران مرتفع شود.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تعریف و ارایه پروژه‌های زیربنایی در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبهشت ماه سال آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی که در نشست هماهنگی چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی، سخن می گفت افزود: علیرغم برگزاری موفق سه دوره اخیر این همایش و کسب دستاوردهای باارزش، به نظر می‌رسد در حوزه امور زیربنایی توفیق چندانی حاصل نشده است که این ضعف، باید در همایش چهارم مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های زیربنایی در روند سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: این اهمیت به حدی است که برخی از استان‌ها که ورود چندانی در حوزه سرمایه‌گذاری ندارند به خاطر اجرای تنها یک پروژه زیربنایی مانند نیروگاه، بالاتر از آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند.

علیرضابیگی با بیان این که باید موانع معرفی پروژه‌های زیربنایی به سرمایه‌گذاران مرتفع شود، تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری و دستگاه‌های مرتبط ظرف یک هفته پروژه‌های مورد نظر خود را در حوزه امور زیربنایی به دبیرخانه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: آن چه از بررسی تجربه‌های گذشته برگزاری این همایش، حاصل شده نشان دهنده توفیق‌های باارزش در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد استان است که باید در برگزاری همایش چهارم مورد توجه قرار گیرد.

وی آسیب‌شناسی برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در سه دوره گذشته را در برگزاری هر چه بهتر همایش چهارم تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کیفیت برگزاری همایش چهارم بسیار بالاتر از سه همایش قبلی باشد که این امر نیز تنها با مشارکت، هماهنگی و همدلی تمام دستگاه‌های اجرایی استان میسر است.

علیرضابیگی همچنین به لزوم بسترسازی برای تاثیرگذاری همایش چهارم اشاره کرد و افزود: در صورت نیاز، می‌توان با برگزاری برخی همایش‌های واسطه‌ای، زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر همایش چهارم مهیا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی حضور استان در نمایشگاه‌ها و همایش‌های خارجی را در روند جذب سرمایه‌گذاری موثر دانست و اظهار داشت: حضور آذربایجان شرقی در همایش سرمایه‌گذاری هامبورگ، افزایش شرکت سرمایه‌گذاران اروپایی را در همایش سوم، در پی داشت؛ بنابراین باید از فرصت مراودات خارجی استان، در جهت افزایش شرکت‌کنندگان خارجی همایش چهارم نیز بهره گرفت.

علیرضابیگی تاکید کرد: حضور دستگاه‌های اجرایی استان در مسیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید موثر، پویا و فراتر از امور تبلیغاتی باشد.

وی همچنین به برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های شهرستانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری می تواند زمینه لازم را در برگزاری هر چه موثرتر چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز