خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

گام دوم هدفمندی یارانه‌ها قدرت خرید مصرف‌کنندگان را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۸۱

حمایت از بخش تولید با افزایش قدرت خرید مردم محقق می‌شود./ اظهارات برخی از مخالفان دولت در مورد تبعات اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها از قبیل این که افزایش یارانه نقدی موجب می‌شود که مردم دست از کار بکشند، مبتنی بر استدلال نیست و با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای حمایت از بخش تولید و رونق اقتصادی باید قدرت خرید مصرف‌کنندگان را بالا ببریم که اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند این هدف را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی که در جلسه ستاد تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی سخن می گفت، رونق فضای کسب و کار را از دستاوردهای هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد و افزود: افزایش پرداخت یارانه‌های نقدی در گام دوم این قانون می‌تواند زمینه رونق مجدد کسب و کار را فراهم کرده و تولید را با قدرت بیشتری به پیش ببرد.

وی با اشاره به اظهارات برخی از مخالفان دولت در مورد تبعات اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها از قبیل این که افزایش یارانه نقدی موجب می‌شود که مردم دست از کار بکشند، اظهار داشت: نظیر این اظهارات نشان می‌دهد که موضع‌گیری در مقابل خواست دولت برای اجرای این گام، مبتنی بر استدلال نیست و با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد.

علیرضابیگی با بیان این که برای حمایت از تولید باید قدرت خرید مصرف‌کننده را افزایش دهیم، اضافه کرد: توسعه پایدار اقتصادی مستلزم واقعی کردن قیمت‌ها است به شرطی که امکان مدیریت مردم را فراهم کرده و به سمت تقویت قدرت خرید مردم پیش برویم.

وی به تفاوت چشمگیر قیمت برخی از کالاها در داخل کشور و کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: این تفاوت، موجب رانت و ثروت‌های بادآورده شده و کنترل بازار را دشوار می‌کند که باید تلاش کنیم برای جلوگیری از آن تفاوت قیمت را به حالت متعادل درآوریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر کاهش قیمت تمام شده کالاهای اساسی برای افزایش رغبت مردم به استفاده از محصولات واحدهای تولیدی، اظهار داشت: برای نمونه افزایش رغبت مردم به خرید شیر خام در مقابل شیر بسته‌بندی پاسخی به عملکرد شرکت‌های تولیدی این حوزه در تعیین قیمت بود و نشانه‌ای برای سایر واحدهای تولیدی است که برای جلب رغبت مردم باید قیمت تمام‌شده محصولات خود را کاهش دهند

وی در ادامه نظارت جدی بر نحوه توزیع و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوشبختانه شرایط لازم برای اداره بازار شب عید در استان فراهم است و در مورد کالاهای مورد نیاز مردم در این فصل اطمینان خاطر وجود دارد.

علیرضابیگی توجه به گزارش‌های مردمی در راستای نظارت بر بازار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: میزان پرونده‌هایی که در جریان بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی تشکیل شده نشان می‌دهد که بازرسی‌ها هدفمندتر شده است.

وی افزود: برخی گزارش‌های مردمی در خصوص اختلاف قیمت کالاهای یکسان در واحدهای صنفی نزدیک به هم، نشان‌دهنده کمبود نظارت است که سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

علیرضابیگی با اشاره به گزارش تولید و توزیع مرغ و تخم‌مرغ در استان نیز گفت: آذربایجان شرقی از کانون‌های مهم تولید مرغ و تخم‌مرغ است و با توجه به میزان تولید کنونی باید زمینه صادرات این دو محصول فراهم شود.

در این جلسه عظمایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم گزارشی از اقدامات این سازمان در خصوص نظارت، بازرسی و تنظیم بازار استان در نه ماهه سال 91 ارایه کرد.

همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی به تناسب موضوعات مطرح شده توضیحاتی بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز