خبرگزاری کار ایران

مدیركل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

انتقال آب به دریاچه ارومیه با مشكلات زیادی روبروست

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۱۱

برنامه های پیشنهادی در خصوص دریاچه ارومیه بیشتر جنبه تعدیلی داشته و به عدم توسعه بهره برداری از منابع آّب و عدم احداث سازه های هیدرولیكی جدید تاكید دارد.

ایلنا- تبریز: مدیركل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: علیرغم تهیه برنامه مدیریتی و نسخه های اجرایی، انتقال آّب به دریاچه ارومیه با مشكلات عدیده ای مواجه است.

به گزارش ایلنا بیوك رئیسی که در نشست مشترك سرپرست نمایندگی مقیم دفتر سازمان ملل متحد در ایران و مدیریت طرح های توسعه گروه انرژی و محیط زیست آن سازمان كه، در آن چالشهای فراروی برنامه مدیریتی حوضه آبریز دریاچه ارومیه مورد بحث وبررسی قرار گرفت افزود: برنامه های پیشنهادی در مورد دریاچه ارومیه بیشتر جنبه تعدیلی داشته و به عدم توسعه بهره برداری از منابع آّب و عدم احداث سازه های هیدرولیكی جدید تاكید دارد.

وی برنامه مدیریت تالاب بین المللی قوری گول را مصداق موفق مدیریت زیست بومی عنوان كرد و با تأکید بر توجه ویژه بر تالاب ها تاكید كرد گفت: ضرورت نگرش جهانی برای مدیریت تالابها با توجه به تغییرات اقلیمی الزامی است.

وی در خصوص تالاب بین المللی قوری گول با شاخص خواندن این تالاب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از لحاظ تنوع گونه های جانوری و ساختار زمین شناسی افزود: به دلیل محدودیت حوضه مربوطه می توان آن را به نحو احسن مدیریت نمود كه در این رابطه ایجاد سایت پرنده نگری و روستای پایدار در حوضه بلافصل آن در دست اقدام قرار دارد.
بالا سوبرامام مورالی سرپرست نمایندگی مقیم دفتر سازمان ملل در ایران نیز ضمن تقدیر از اقدامات مثبت مدیریتی استان در خصوص تالاب بین المللی قوری گول و با اشاره به حضور ومشاركت مردم وتعاونیهای محلی در مدیریت آن تالاب، برحمایت بیشتر دفتر عمران سازمان ملل متحد در ایران از اجرای برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز دریاچه ارومیه اعلام آمادگی نمود.

گل محمد زاده فرماندار بستان آباد به عنوان رئیس كارگروه اجرایی مدیریت حوضه آبریز تالاب قوری گول طی بازدید از آن تالاب در حاشیه این نشست بر ضرورت همكاری همه دستگاههای مسئول مخصوصا شركت آب منطقه ای استان در تامین حق آبه تالاب قوری گول در فصول زراعی تاكید و خواستار حمایت مجامع بین المللی در مدیریت این تالاب شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز