خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

50 هزار اصله نهال رایگان در آذربایجان شرقی توزیع می شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۰۵

هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردمی درحفاظت از منابع طبیعی بوده و در این هفته با تهیه برنامه‌های رسانه‌ای و ترویجی، مقدمات اجرای تمامی طرح‌های مهم بخش منابع طبیعی استان فراهم می‌شود.

ایلنا- تبریز: رئیس ستاد هفته منابع طبیعی آذربایجان شرقی از توزیع و اهدای50 هزار اصله نهال تولید شده در نهالستان‌های استان به طور رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در اولین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات درختکاری و توسعه فضای سبز در استان و بخصوص حاشیه برخی از جاده ها آغاز می‌شود گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مهم و مغتنمی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردمی درحفاظت از منابع طبیعی بوده و در این هفته با تهیه برنامه‌های رسانه‌ای و ترویجی، مقدمات اجرای تمامی طرح‌های مهم بخش منابع طبیعی استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های اجرایی در طول این هفته گفت: آماده سازی طرح جامع مدیریت آبخیز و منابع طبیعی در 20 شهرستان استان، آماده‌سازی طرح های توسعه فضای سبز استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان واستاندار آذربایجان شرقی، نواخته شدن زنگ سبز درختکاری در مدارس و برگزاری نشست مشترک با دادستانها و قضات عالی رتبه دادگستری کل استان باعنوان پیشگیری ازجرم در حوزه منابع طبیعی از جمله برنامه‌های اجرایی این سازمان در هفته منابع طبیعی است.

محمدیان همچنین به توزیع نهال رایگان در اسفند ماه بین مردم اشاره کرد و افزود: با توزیع این نهال‌ها، مردم به کاشت درخت وحمایت از منابع طبیعی و خدادادی تشویق و درکنار آن یک فرهنگ مناسب از کاشت وحفاظت از منابع طبیعی در جامعه نهادینه می‌شود.

وی بر نقش کلیدی مطبوعات و رسانه ها در فرهنگسازی کاشت درخت تاکید کرد و افزود: از رسانه‌های گروهی می خواهیم در راستای حفاظت از منابع طبیعی و آشنا کردن مردم با این نعمات الهی بیشتر تلاش کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت روز درخت‌کاری، از توزیع نهال از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی استان در بین شهروندان خبر داد و گفت: در این هفته نهالهای سوزنی برگ و پهن برگ مطابق با شرایط آب و هوایی استان همچون اقاقیا، زبان گنجشک، افرا، انواع سرو، کاج، سنجد و بادام بین مردم توزیع خواهد شد. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان حفاظت ازمنابع طبیعی را حفاظت از زندگی سالم انسانی در حال حاضر و آینده عنوان نموده و افزود: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه فرهنگی و اجتماعی هر فرد مسلمان شمرده شده و این امر تداوم حیات انسانی در طول زندگی و نسلهای آتی را فراهم می سازد.

محمدیان بر گسترش فضاهای سبز درکنار توسعه کارخانجات تولیدی و صنعتی، ایجاد تعادل در توسعه فضای سبز و همچنین جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حمایت مستقیم از عرصه های طبیعی و ملی تاکید نموده و افزود: پایه و رکن اساسی کشاورزی، منابع طبیعی بوده و تداوم توسعه باغات و زراعت بستگی کامل به حفظ و توسعه منابع طبیعی دارد و سازمان جهادکشاورزی با تشدید نظارت بر حفظ اراضی زراعی، باغی و ملی، با همکاری منابع طبیعی و امور اراضی استان و در کنار آن اجرای برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی سعی برآن دارد با حفاظت از منابع ملی و طبیعی رسالت خویش را در اجرای برنامه های توسعه ای و زیربنایی بخش مهم کشاورزی تداوم بخشد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت منابع طبیعی در فرهنگ اسلامی گفت: در دین مقدس اسلام، حفظ، نگهداری و توسعه فضاهای سبز به اندازه ای اهمیت دارد که آن را در ردیف عبادات برشمرده اند و انقلاب اسلامی از بدو تاسیس در کشور با توجه به مسائل و مشکلات بوجود آمده توسط دشمنان انقلاب در تمامی این سالها توسعه و حفظ منابع طبیعی را به صورت جدی دنبال نموده و کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری نشانگر اهمیت این موضوع در ایران اسلامی بوده و در کنار توسعه صنایع و کارخانجات بزرگ دراستان، توسعه و حفاظت از منابع طبیعی برای سالم سازی حیات انسانی در جامعه نیز به صورت کامل مورد توجه قرار داشته و سعی بر این است توسعه منابع طبیعی در جامعه براساس برنامه های طراحی شده در این زمینه به صورت مستمر تداوم یابد و از نهادهای متولی این امر حمایت های لازم صورت می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز