خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

1200هنرمند صنایع دستی آذربایجان شرقی شاغل شدند

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۲۹

در مدت سپری شده از سال 91 در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مجموعا برای هزار و 500 شغل ایجاد شده است.

ایلنا- تبریز: رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماهه سپری شده از سال 91 بیش از هزار و 200 نفر در رشته های صنایع دستی مشغول به كار شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در مدت سپری شده سال 91 در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجموعا برای هزار و 500 شغل ایجاد شده است.

وی خاطرنشان كرد: هزار و 200 شغل ایجاد شده از این میزان اشتغال زایی مربوط به رشته های صنایع دستی است كه حدود 90 درصد آن را تشكیل می دهد.

محمدی میزان تعهد سال 91 برای اشتغال زایی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را هزار و 300 نفر اعلام كرد و گفت: در 9 ماه سپری شده از سال بیش از 200 نفر فراتر از تعهد داده شده ایجاد شغل كرده ایم و امیدواریم در فرصت باقی مانده از امسال این اشتغال زایی را افزایش دهیم.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین یادآور شد: در سال 91 بیش از هزار و 400 گواهینامه از سوی آموزشگاه های معتبر صنایع دستی برای هنرجویان رشته های مختلف صنایع دستی صادر شده است.

محمدی با تاكید بر آموزش و ایجاد فرصت های شغلی در رشته های صنایع دستی به ویژه مشاغل خانگی استان، تصریح كرد: اقبال عمومی نسبت به تولید و اشتغال در صنایع دستی منجر به از دور خارج شدن كالاهای نامرغوب چینی در بازار و عرضه و فروش خوب تولیدات اصیل و مرغوب هنرهای سنتی و بومی می شود.

وی با اشاره به راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در شهرستان های آذربایجان شرقی، اظهار امیدواری كرد: راه اندازی این بازارچه ها، تداوم روند تولید صنایع دستی در روستاها و ایجاد بازاری دائمی برای عرضه محصولات تولید شده از مشاغل خانگی را در پی خواهد داشت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز