خبرگزاری کار ایران

جشن پیروزی انقلاب در استان سیونیک ارمنستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۹۴

این جشن برای اولین بار در روز جمعه 13 بهمن در شهر قاپان مرکز استان سیونیک برگزار می‌شود./ گروه‌های فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی برای برگزاری باشکوه آن تلاش می‌کنند.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان سیونیک ارمنستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در دیدار با گریگور آراکلیان، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران افزود: این جشن برای اولین بار در روز جمعه 13 بهمن در شهر قاپان مرکز استان سیونیک برگزار می‌شود و گروه‌های فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی برای برگزاری باشکوه آن تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به سفر اخیر استاندار سیونیک به تبریز و امضای چند تفاهم‌نامه همکاری در این سفر، اظهار داشت: در این راستا منطقه آزاد ارس در حاشیه جشن دهه فجر در استان سیونیک، قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های بخش خصوصی دو طرف که اخیرا در تبریز و آرماویر امضا شده تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به طرح ایجاد منطقه مشترک اقتصادی بین ایران و ارمنستان در منطقه نوردوز، خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند موجب تجلی بیش از پیش ظرفیت‌های دو طرف در سطح بسیار بالایی شود.
در این دیدار که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه برگزار شد، دو طرف در خصوص روند توسعه روابط آذربایجان شرقی با ارمنستان و اقداماتی که اخیرا در این رابطه انجام یافته بحث و تبادل نظر کردند.

بحث استفاده از مراتع ارمنستان و ظرفیت‌های کشاورزی این کشور توسط جمهوری اسلامی ایران، همکاری در زمینه‌های معدنی، کشاورزی و تجاری و امکان خریدهای مشترک خارجی بین دو کشور از جمله موضوعات مطرح شده در دیدار علیرضابیگی و آراکلیان بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز