خبرگزاری کار ایران

مسابقات رباتیک در خانه کارگر تبریز برگزار می‌شود

asdasd

سومین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک از فردا و به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و با حضور علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار می‌کند.

تبریز- ایلنا: سومین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک از فردا و به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و با حضور علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار می‌کند.

دبیر اجرایی و مجری طرح­‌های آموزشی خانه کارگر تبریز در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: این مسابقات با هدف ارتقاء توانمندی­‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای بروز خلاقیت ­های دانشجویان، ایجاد توانایی در بین آنان برای انجام کار جمعی، تقویت و ایجاد انگیزه برای انجام فعالیت‌های علمی، تبدیل مهارت­‌های تئوری به عملی، گسترش علم و فناوری، ایجاد زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنا ساختن دانشجویان با ابعاد مختلف علم رباتیک، معرفی این علم و تبادل اطلاعات و تجارب میان مراکز علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

کریم صادق‌زاده با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته‌های تعقیب خط ساده، تعقیب خط ویژه و ربات­‌های آتش نشان برگزار خواهد شد گفت: در این دوره که با استقبال گسترده علاقمندان و محققان این رشته همراه بوده است تیم‌هایی از مناطق مختلف کشور از جمله استان­‌های تهران، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان­ غربی، گلستان، خراسان رضوی، کاشان، مازندران، زنجان، آذربایجان شرقی و..... حضور دارند.

وی با بیان اینکه افتتاحیه این مسابقات فردا ساعت ۳۰: ۸ در مهمانسرای خانه کارگر تبریز انجام و از ساعت ۱۱ مسابقات به صورت رسمی آغاز خواهد شد گفت: همزمان با برگزاری این مسابقات سالن چندمنظوره ورزشی عدالت نیز مورد بهره­برداری خواهد گرفت.

صادق‌زاده با اشاره به حضور داوران به نام کشور در این مسابقات گفت: این رقابت‌ها روز سی و یکم شهریورماه با معرفی تیم‌های بر‌تر و اهدای جوایز در سه بخش به کار خود پایان خواهد داد.

وی با بیان اینکه دانش و فناوری رباتیک به عنوان یکی از دستاورد‌ها و علوم جدید دانش بشری به شمار می‌رود که مورد توجه جامعه دانشگاهی و محققین علمی بوده است گفت: ربات یک دستگاه یا وسیله خودکاری محسوب می‌شود که قادر به انجام اعمالی است که معمولا به اصطلاح به انسان‌ها نسبت داده شده و یا مجهز به توانمندی‌هایی بوده که بایستی آن را شبیه هوش بشری دانست.

وی با بیان اینکه رباتیک شاخه‌ای از فناوری است که به طراحی، ساخت، تولید و کاربرد ربات‌ها و سیستم‌های کامپیوتری برای کنترل ربات‌ها و پردازش اطلاعات می‌پردازد و با ماشین‌های مکانیزه شده می‌توانند در فرآیند‌های تولید و یا محیط‌های خطرناک جایگزین انسان شوند گفت: از این رو خانه کارگر تبریز با تجربه موفق دوره‌های قبل و به منظور معرفی هرچه بیشتر این علم و علاقمند کردن هرچه بیشتر دانشجویان فعال این علم با مشارکت و همکاری ۲۰ مرکز دولتی و خصوصی برگزاری سومین دوره این مسابقات را در دستور کار خود قرار داده است.

صادق‌زاده در پایان با بیان اینکه در این دوره از مسابقات برنامه ­های متنوعی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: دومین دوره مسابقات ملی رباتیک که با حضور گسترده دانشجویان از اقصی نقاط کشور در مرکز علمی کاربردی تبریز برگزار شد و مقایسه آن با دوره قبل حاکی از آن است که کیفیت برگزاری و تیم‌های شرکت کننده در حال رشد بوده و قطعاً در این دوره نیز انتظار داریم تیم‌ها در سطح بالاتری نسبت به دومین دوره حضور داشته باشند که این امر خود می‌تواند انگیزه مناسبی برای شرکت در سومین دوره و کسب تجارب جدید دراین علم باشد و ما امیدواریم با توجه ویژه جامعه علمی کشور و همکاری نهادهای مختلف و هماهنگی میان سازمان‌ها و موسسات علمی و صنعتی و با حضور اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان این مسابقات با شکوه و جلوه ویژه‌ای برگزار کنیم.

شایان به ذکر است در دومین دوره این مسابقات که با تحسین اساتید دانشگاهی و کار‌شناسان این رشته همراه بود در بخش تعقیب خط ویژه ۲۰ تیم و در بخش تعقیب خط ساده ۱۰۰ تیم حضور داشتنند و به منظور تشویق به تیم­‌های بر‌تر جوایز ارزنده‌ای تعلق گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز