خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

عملیات مطالعاتی تاسیسات شهری بازار تاریخی تبریز به اتمام رسید

asdasd

انجام مطالعات جامع تاسیسات شهری بازار اعم از آتش‌نشانی، آب، فاضلاب، برق، مخابرات و سیستم گرمایشی و سرمایشی به اتمام رسیده و در مرحله بازبینی است که به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

تبریز - ایلنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اتمام عملیات مطالعاتی تاسیسات شهری بازار تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا، تراب محمدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سه فاز مطالعاتی مهم در مجموعه بازار تاریخی تبریز پس از ثبت جهانی انجام شده است، افزود: انجام مطالعات جامع تاسیسات شهری بازار اعم از آتش‌نشانی، آب، فاضلاب، برق، مخابرات و سیستم گرمایشی و سرمایشی به اتمام رسیده و در مرحله بازبینی است که به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه تاریخی قطب اقتصادی شمال غرب کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر بعد اقتصادی، این بازار پیشینه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قوی داشته و محل برگزاری مراسم بزرگ مذهبی در دهه محرم و اعیاد شعبانیه نیز است که در همین راستا مطالعات فرهنگی بازار تبریز توسط کارشناسان ارشد بازنشسته میراث فرهنگی استان و کشور در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین مطالعه در راستای حفظ کارکردهای بازار تبریز انجام شده و در بخش‌هایی از بازار که به دلیل فرسودگی، احتمال تبدیل آنها به انبار بود اقدامات مرمتی صورت گرفت و از این اتفاق پیشگیری شد.

وی با بیان اینکه پس از ثبت جهانی بازار تبریز اعتبارات قابل توجهی به این مجموعه تاریخی اختصاص داده شد، افزود: بخش اعظم این مجموعه تاریخی که نیاز به مرمت داشت مستندنگاری و مونیتورینگ شده و اولویت‌های مرمتی آن مشخص شد که بخش زیادی از اقدامات مرمتی این مجموعه تاریخی انجام شده و یا در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز