خبرگزاری کار ایران

مدیرکل عمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

۶۸۰ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی فنی و حرفه‌ای افزوده شد

کد خبر : ۴۹۰۷۵

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رفع معضل بیکاری نقش مهمی دارند/ از سال ۸۴ تاکنون تعداد۶۹۰ پروژه عمرانی در سطح کشور در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است.

ایلنا- تبریز: مدیرکل امور عمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۶۸۰ هزار متر مربع به عرصه فضاهای آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ناصری امید با بیان اینکه یکی از محورهای و شاخصهای توسعه هر کشور توسعه زیرساختهای و پروژه‌های عمرانی هر کشور است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اقتصاد دانش محور، یکی از مهم‌ترین عوامل تولید علاوه بر نیروی کار و سرمایه، دانش و مهارت و فناوری بوذده و با توجه به نقش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در رفع معضل بیکاری، ه با شناخت و توجه ویژه به آموزشهای فنی و حرفه‌ای، در زمینه توسعه زیرساخت‌ها شاهد اتفاقات خوب و مهم در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون تعداد۶۹۰ پروژه عمرانی در سطح کشور در بخش آموزشهای فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۴۲۰ پروژه با زحمات مسئولین سازمان و مدیران مناطق و همکاران دفتر فنی و آموزشی استان‌ها افتتاح گردیده و به بهره برداری رسیده که ۲۹۰ پروژه حاصل سفرهای استانی ریاست جمهوری و ۲۵ پروژه حاصل سفرهای مقام معظم رهبری بوده است.

ناصری امید گفت: در سال گذشته ۴۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و در سال جاری نیز در ایام دهه مبارک فجر و در اول سال ۳۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به پروژه های آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی، ۱۷ پروژه عمرانی در سطح استان آغاز شده که از این تعداد ۸ پروژه به بهره برداری رسیده و ۴ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و تعداد ۵ پروژه نیز با پیشرفت ۴۰ درصد در حال پیگیری و اجرا است.

مدیر کل امور عمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: علاوه بر این پروژه ها، کارهای بسیار خوبی در بازسازی مراکز و استفاده از اعتبارات تعمیراتی که از اعتبارات ملی است، صورت گرفته بطوریکه ۱۰ مرکز خود اشتغالی بازسازی کلی شده و به مراکز فنی و حرفه‌ای تبدیل شده است.

ناصری امید با ذکر این مطلب که اعتبارات اجرایی و احداثی جزو اعتبارات استانی است از همکاری استاندار آذربایجان شرقی و سایر مسئولین استانی در راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان قدردانی کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز