خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد مخزنی وحدت افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۶۶

با بهره برداری از این شبکه، تبدیل اراضی کشاورزی دیم به اراضی آبی، افزایش محصول، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها عملی می‌شود.

ایلنا-تبریز: به مناسبت دهه فجر، با حضور احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مقامات محلی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد مخزنی وحدت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد مخزنی وحدت با هزینه اجرایی بالغ بر۵۵ میلیارد ریال اجرا شده است گفت: این طرح با هدف تأمین آب کشاورزی اراضی پایاب سد در شهرستان بستان آباد احداث شده و دو ناحیه عمرانی شامل اراضی روستاهای کردکندی و سقین سرا را در بر می‌گیرد.

ارسلان هاشمی در خصوص آثار اجتماعی و اقتصادی این طرح گفت: با بهره برداری از این شبکه، تبدیل اراضی کشاورزی دیم به اراضی آبی؛ افزایش محصول، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها عملی می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد مخزنی وحدت، به وسعت ۶۱۴ هکتار و شامل دو ناحیه عمرانی به نامهای سقین سرا و کردکندی بوده که مساحت هر یک از این نواحی به ترتیب معادل ۳۰۵ و ۳۰۹ هکتار است خاطرنشان کرد: روش آبیاری در نظر گرفته شده برای محصولات زراعی الگوی کشت، به صورت بارانی کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک و برای باغات سیب قطره‌ای است.

هاشمی افزود: پروژه همچنین شامل مخزن دوهزار متر مکعبی، ساختمان پمپاژ به مساحت ۷۰۰ متر مربع، نیرو رسانی برق به ظرفیت ۸۰۰ کیلووات و ۲۲ باب پمپ و الکتروموتور و نیز خط انتقال از نوع پلی اتیلن به طول ۱۴ کیلومتر و جاده سرویس به طول ۱۳ کیلومتر و بالغ بر ۵۰ باب ابنیه فنی نیز است که توسط پیمانکار داخلی کل عملیات اجرایی با هزینه بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال اجرا و لوله گذاری اراضی مسیر به طور رایگان توسط تعاونیهای آب بران شامل ۳۲۰ نفر عضو تأمین شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز