خبرگزاری کار ایران

جایزه استاد فاسونکی در دست منتخبان جشنواره نقاشی مکتب تبریز

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۹۶

آیین اختتام این جشنواره هنری با حضور اساتید نقاشی و نگارگری، هنرمندان نقاش و نگارگر، فعالان هنری و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

ایلنا- تبریز: همزمان با برگزاری آیین اختتام نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز، جایزه ویژه استاد محمد فاسونکی در دست منتخبان این جشنواره قرار گرفت تا دفتر این رخداد هنری تا سال آینده گشوده و مفتوح بماند.

به گزارش ایلنا آیین اختتام این جشنواره هنری با حضور اساتید نقاشی و نگارگری، هنرمندان نقاش و نگارگر، فعالان هنری و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

در حاشیه این آیین که با بزرگداشت مقام هنری استاد محمد فاسونکی نیز همراه بود، به نفرات برگزیده هیئت داوران در دو بخش نقاشی و نگارگری، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اعطا شد.

براساس اعلام هیئت داوران، امید بیرق، فرناز حقیقت پرست و وحیده فتحی بدون رتبه بندی به عنوان نفرات برگزیده بخش نقاشی معرفی شدند و تندیش جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش نگارگری نیز میر مهدی سیدی به عنوان نگارگر برگزیده جشنواره معرفی شد.

هیئت داوران همچنین از بابک کبود، نغمه شعاریان، امیر صالحی، صفا کسایی، جواد صبا، بهراد خدایی، حبیبه دیبازر، فاطمه ماندگار، علی جعفری و حامد شهیر به عنوان نفرات تقدیری بخش نقاشی تقدیر به عمل آورد.

این هیئت، جهانبخش رستمیان و امیر فرید را نیز به عنوان نگارگران شایسته تقدیر جشنواره اعلام کرد و لوح جشنواره را به آنانن اعطا نمود.

هیئت داوران در بیانیه خود ضمن تشکر از عموم نقاشان شرکت کننده در این جشنواره و با اشاره به روند دشوار داوری در مراحل نهایی، عنوان کرد: در مراحل پایانی داوری، انتخاب و ترجیح آثار دشوار بوده و سعی در تمییز سره از ناسره برای هیأت داوران امری به غایت طاقت فرسا بود.

حبیب توحیدی، یعقوب عمامه پیچ و حمید نامدار که اعضای هیات داوران این جشنواره در بخش نقاشی بودند، با اشاره به دشوار بودن انتخاب آثار اول تا سوم در مرحله نهایی، اعلام کردند: این هیئت با عنایت به دشوار بودن انتخاب آثار برتر تصمیمی به انتخاب بدون رتبه آثار نموده و نفرات را بدون رتبه بندی به دبیرخانه جشنواره اعلام نمود.

در این بیانیه همچنین به روند داوری آثار نگارگری نیز اشاره شده است. بر این اساس رحیم چرخی، داور بخش نگارگری اتکاء بر ارزش های بصری و اجرایی آثار منتخب را مهمترین معیار داوری خود در این بخش اعلام کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز