خبرگزاری کار ایران

بیانیه هیات داوران نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۳

بسیاری از آثار باقی مانده در مرحله سوم و چهارم داوری شایسته تقدیر و تشویق بوده، بدین لحاظ تصمیم به این انتخاب بدون رتبه در بخش اول جوایز گرفت و نفرات منتخب بدون رتبه بندی به دبیرخانه معرفی شد و نیز تعدادی از آثار خارج از مراحل مشخص شدهٔ اهدای جوایز جهت تقدیر شناخته شد.

با انتشار بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز، معرفی نفرات برگزیده وپاسداشت استادمحمد فاسونکی منتشر شد.
به گزارش ایلنا در این بیانیه آمده است: بی‌شک، درخشش بی‌بدیل هنر در تاریخ زیست بشر در هر زمان چشم‌ها را خیره کرده است. چرا که در میان نعمات او که در وجود بشر به ودیعه گذاشته شده است امر اخلاق تلألویی کامل‌تر داشته است.
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اینکه نقاشی در این میان ماهیت منحصر بفرد خود را هنوز داراست آمده است: مصور شدن تمام تصورات تابع تصویر انسان، با این هنر صورت ظاهر یافته است. چه تصوراتی که تابع عناصر محسوس و ملموس بوده و چه تصورات ذهن بازیگوش پیچیده اندیش‌اش و جستجوی خلاق در ذهن انسان به واسطه این هنر بر هر سطحی نقش بسته است و‌گاه، توان یافتن زبانی جز این برای بیان ذهنیتش نداشته است. پس چه زیبا که این هنر شکوه و جلال شایسته‌اش را در سرزمین ما نیز داشته باشد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هیئت داوران اولین جشنواره سراسری نقاشی مکتب تبریز معاصر متشکل از اساتید: دکتر حبیب توحیدی، دکتر یعقوب عمامه پیچ و حمید نامدار در محل خانه هنر تبریز به ملاحظه آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره پرداخت و پس از چهار مرحله داوری و شور و گفتگو با معیارهایی چون کیفیت ارزش‌های اجرایی و تکنیکی و مهارتی، توانمندی‌های نموددهی موضوعی و ساختاری و کیفیت شخصی‌پردازی و جلوه‌های خلاق و بهره گیری از عناصر نو و بی‌بدیل بوده، به داوری پرداخت.
این هیئت در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر این موضوع که در مراحل آخر کار داوری انتخاب و ترجیح بسیار مشکل شده بود تصریح شده است: ترجیح اثری بر اثری دیگر بسیار سخت می‌نمود سعی در تمیز دادن سره از نا‌سره داشت و خداوند را شاکر است که چنین توانمندی‌های قابل توجهی را در هنرمندان معمولا جوان این منطقه از ایران اسلامی را شاهد بوده است.
این هیئت در این بیانیه همچنین آمده است: بسیاری از آثار باقی مانده در مرحله سوم و چهارم داوری شایسته تقدیر و تشویق بوده، بدین لحاظ تصمیم به این انتخاب بدون رتبه در بخش اول جوایز گرفت و نفرات منتخب بدون رتبه بندی به دبیرخانه معرفی شد و نیز تعدادی از آثار خارج از مراحل مشخص شدهٔ اهدای جوایز جهت تقدیر شناخته شد.
این بیانیه همچنین با اشاره به استقبال نگارگران از جشنواره تصریح کرده است: بر همین اساس قسمتی از جوایز و تقدیر نیز شامل نگارگری شد و در جهت تشخیص کار‌شناسی و داوری نگارگری جناب استاد رحیم چرخی به عنوان داور بخش نگارگری به بررسی آثار پرداخت و با اتکا بر ارزش‌های بصری و اجرایی منتخبین نگارگری انتخاب شدند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز