خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه عاشورا:

تامین امنیت گام اول مدیریت بحران است

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۸

بدون توجه به نقش و تاثیر نیروهای مسلح و نهادهای متولی برقراری نظم و امنیت امکان تحقق اهداف و برنامه‌های مدیریت بحران در مواقع اضطراری و حوادث غیر مترقبه وجود ندارد.

ایلنا- تبریز: فرمانده سپاه عاشورا تامین امنیت در مواقع بحران در مناطق بحران زده را اصلیترین شرط و گام اول امدادرسانی ارائه خدمات حمایتی و مدیریت هدفمند بحران دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا پورجمشیدیان که در نخستین کنفرانس مقاوم سازی و بهسازی بافتهای شهری در مجاورت گسل‌های فعالکه به همت شهرداری تبریز برگزار با تاکید بر اینکه موضوع امنیت و تامین و احساس آن مهم‌ترین زیربنای مدیریت بحران در تمامی سطوح به شمار می‌رود، افزود: بدون تامین زیرساخت‌های امنیت جانی، مالی و روانی آسیب دیدگان از بلاهای طبیعی در مناطق آسیب دیده بویژه در مواقع زلزله، امکان خدمات رسانی مطلوب، امداد رسانی به مصدومان و نجات جان آسیب دیدگان وجود ندارد و موفقیت برنامه‌های مدیریت بحران در مواقع اضطراری ارتباط مستقیم با مقوله امنیت دارد.
وی با اشاره به اینکه در زیرمجموعه مدیریت بحران در کشور کارگروه‌ها، نهاد‌ها و دستگاههای متعدد اجرایی، خدماتی، امدادی و پشتیبانی انجام وظیفه و ایفای نقش می‌کنند تاکید کرد: باید ضمن استقرار و نهادینه سازی نظام مدیریت هدفمند بحران در مواقع بحرانی تمامی کارگروه‌ها و نهادهای دخیل در این حوزه را حول محور مدیریت امنیت محور بسیج کرد تا علاوه بر خدمات رسانی مطلوب مورد نظر زمینه را برای کاهش فشار‌ها و دغدغه‌های ناشی از احساس فقدان امنیت در مناطق آسیب دیده نزد مردم فراهم آورد.
پورجمشیدیان در عین حال افزود: بدون توجه به نقش و تاثیر نیروهای مسلح و نهادهای متولی برقراری نظم و امنیت امکان تحقق اهداف و برنامه‌های مدیریت بحران در مواقع اضطراری و حوادث غیر مترقبه وجود ندارد.
گفتنی است، اولین سمینار تخصصی و بین المللی مقاوم سازی و بهسازی بافت‌های شهری در مجاورت گسل‌های فعال با حضور مقامات ارشد شهری و استانی، اساتید، متخصصان، دانشجویان و کار‌شناسان برجسته زلزله‌شناسی و نیز متخصصان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز