خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

شهادت کمال سیر وجودی انسان است

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۱۱

هرکس به مقام و درجه شهادت مفتخر شود، به یکی از عالیترین و ارزشمند‌ترین درجات و مراتبی که یک انسان ممکن است در سیر صعودی خود به آن دست یابد، نایل می‌شود.

ایلنا- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شهادت، به حکم اینکه عملی آگاهانه و اختیاری و در راه هدفی مقدس بوده، از هر گونه انگیزه خودگرایانه، منزه و مبرا و تحسین برانگیز و افتخارآمیز محسوب شده ودر فرهنگ اسلامی، عملی قهرمانانه تلقی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان، در دیدار با خانواده شهیدان گلگون کفن، حبیب و علی رضا رحیمی سعیدی اضافه کرد: هرکس به مقام و درجه شهادت مفتخر شود، به یکی از عالیترین و ارزشمند‌ترین درجات و مراتبی که یک انسان ممکن است در سیر صعودی خود به آن دست یابد، نایل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهادت را می‌توان کامل‌ترین جلوه ایثار دانست افزود: همین وجوه ایثارگرانه و آگاهانه در رفتار شهید است که مقام وجودی او را برتری و تعالی می‌بخشد. حضور، سلوک و ایثار شهیدان و ایثارگران و مجاهدان راه خدا، نه فقط موجب کمال فردی و ارتقاء و سعه وجودی ایشان شده، بلکه نقشی سازنده و شورآفرین و تعالی بخش و الهام دهنده و هدایت‌گری برای امت و دیگر مردمان دارد و موجب تغییر و تحول و رشد در سرشت و سرنوشت جوامع و امت‌ها نیز می‌شود.
محمدیان افزود: امروز عزت و سربلندی و استقلال ایران اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است و آرامش و امنیت، حاصل رشادت‌ها ودلاوری‌های شهدا درجنگ تحمیلی بوده وخانواده‌های شهدا وایثارگران، ازافتخارات و سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.
گفتنی است جهادگر شهید علیرضا رحیمی سعیدی، در تاریخ سی و یکم خرداد ماه سال یکهزار و سیصد و شصت و شش، در کسوت سنگر ساز بی‌سنگر ودر قالب تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ جهادسازندگی آذربایجان شرقی، در منطقه عملیاتی کربلای هشت واقع در شلمچه، به درجه رفیع شهادت نایل آمده و به دیدار معبود شتافت. برادر وی، حبیب رحیمی سعیدی نیز قبل از وی، در دفاع از میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمده است. نامشان جاوید و راه‌شان مستدام باد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز