خبرگزاری کار ایران

حرفه تولید ورمی کمپوست در میانه راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۵۴

این حرفه به امکانات و سرمایه کم نیاز داشته اما با درآمد زایی بالایی روبروست.

ایلنا- میانه:رییس مرکز فنی و حرفه‌ای میانه از راه اندازی حرفه تولید ورمی کمپوست در محل این اداره خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود حسنی در همایش آشنایی با حرفه تولید ورمی کمپوست در میانه با اعلام اینکه ایرانیان به دلیل مصرف محصولات کشاورزی تولید شده بوسیله سموم و کودهای شیمیایی رتبه اول سرطان معده در جهان را به خود اختصاص داده‌اند گفت: امید است در کشور ما نیز همچون کشورهای توسعه یافته به جای کودهای شیمیایی که دارای خطرات زیست محیطی بالقوه و خطرناکی می‌باشند، به تدریج از این کودهای ارگانیک و طبیعی استفاده شود.
وی افزود: در جهت اجرایی نمودن مدل آموزش بازار محور (آموزش – تولید- فروش)، ایجاد اشتغال با حد اقل سرمایه لازم و همچنین نهادینه سازی تولید محصولات ارگانیک در شرایطی که جامعه از مصرف محصولات کشاورزی آغشته به سموم و کودهای شیمیایی رنج می‌برد حرفه تولید ورمی کمپوست در میانه آغاز شده است.
حسنی با بیان اینکه این حرفه به امکانات و سرمایه کم نیاز داشته اما با درآمد زایی بالایی روبروست افزود: این حرفه با استقبال خوب متقاضیان اشتغال روبروشده است.
وی قیمت یک کیلوگرم کرم زنده را در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ ریال خواندو افزود: کود این محصول باعث افزایش ۳۰ الی ۷۰ درصدی در کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد.
ورمی کمپوست، عبارت است از کود آلی بیولوژیک که دراثر عبور مداوم و آرام مواد آلی در حال پوسیدگی از دستگاه گوارش گونه‌هایی از کرم‌های خاکی و دفع این مواد از بدن کرم، حاصل شده و باید گفت که کشاورزی ارگانیک و کشت‌های گلخانه‌ای، پاک‌ترین و مناسب‌ترین بستر برای استفاده این کود در راستای بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز