خبرگزاری کار ایران

مردم آذربایجان ‌شرقی 10 هزار بار با سامانه 197 پلیس ارتباط برقرار کردند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۷

شکایت‌های اعلام شده به 197 بیشتر درباره رفتار پلیس بوده است/ براساس آمار موجود در سامانه197، 53 درصد پیشنهادات و درخواست از پلیس رشد یافته است.

ایلنا- تبریز: فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از افزایش 14.2درصدی تماس مردم با سامانه 197 در 11 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا مسعود خرم‌نیا در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز نظارت همگانی پلیس (197) آذربایجان شرقی گفت: براساس آمار موجود در این سامانه، 53 درصد پیشنهادات و درخواست از پلیس رشد یافته است.

فرمانده ‌انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم استان در 11 ماهه امسال 10 هزار و 531 مورد با این مرکز تماس داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در این مدت انتقاد 6.3 درصد، شکایات 1.8 درصد، تقدیر و تشکر 20.5 و پیشنهادات و درخواست 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

سردار خرم‌نیا مراجعه حضور مردم به نظارت همگانی را در 11 ماهه امسال 3 هزار و 533 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در سال گذشته یک هزار و 728 نفر بود که از رشد 104 درصدی برخوردار است.

وی تاکید کرد: شکایت‌های اعلام شده به 197 بیشتر درباره رفتار پلیس بوده است.

خرم‌نیا با تقدیر از تعامل گسترده اصحاب رسانه با پلیس خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط خوبی که با رسانه‌ها برقرار است، سئوالات، پیشنهادات و انتقادات سازنده مردم از طریق آنان نیز به 197 منتقل و سپس هر موضوع مطرح شده به مبادی مربوطه خود ارجاع و مسئول مربوطه نیز در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 197 سیستمی کنترلی و نظارتی در ناجا است، اظهار کرد: این مرکز زمینه ساز خودآگاهی در بدنه ناجا شده است.

خرم نیا تصریح کرد: ماهیت و تنوع ماموریت‌های ناجا ایجاب می‌کند که سیستم‌های نظارتی و کنترلی متعددی برای کنترل فعالیت‌های کارکنان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از این مجموعه‌ها که با فعالیت مستمر خود توانسته اعتماد مردم را نسبت به پلیس جلب کند مرکز نظارت همگانی 197 است، افزود: این مرکز برای مردم فرصت است از این نظر که بتوانند پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را به صورت آزادانه برای بهبود روند کاری ارائه دهند. همچنین 197 از این جهت برای نیروی انتظامی دارای اهمیت است که می‌تواند بازخوردها را از مردم که به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند دریافت کند و بتوانند مشکلات را اصلاح کنند.

خرم نیا ادامه داد: ما بر این باوریم بدون کسب نظر مساعد مردم نمی‌توان اشکالات را برطرف کرد و 197 امروز این امکان را پدید آورده تا به موقع از مشکلات آگاهی پیدا کنیم و با خودآگاهی اقدام به رفع معضلات کنیم.

وی ‌فعالیت‌های 197 در استان آذربایجان‌ شرقی ‌را خوب ارزیابی کرد و گفت: وجود این مرکز که منجر به نظارت مردمی بر عملکرد ناجا می‌شود بسیار مهم است چرا که شنیدن صدای مردم باعث اثربخشی بیشتر ماموریت‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز