خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

بازاریابی محصولات کشاورزی یکی از چالش‌های مهم این حوزه است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۸

یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه بازاریابی محصولات کشاورزی، تولید اقتصادی محصولات کشاورزی است/ شرکت­های تعاونی روستایی به دلیل ارتباط نزدیک با تولیدکنندگان می‌توانند در این راستا و با آگاهسازی کشاورزان نقش مهمی داشته باشند.

ایلنا-تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خواستار ایفای نقش بیشتر شرکتهای تعاونی روستایی برای توسعه بخش کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم اتخاذ روش‌های مدیریتی از سوی این شرکت‌ها افزود: ادارات و شرکتهای تعاونی روستایی بازوی عملی و اجرایی سازمان جهادکشاورزی بوده و در خط مقدم فعالیتهای این بخش بدون واسطه با تولیدکنندگان و کشاورزان در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه شرکتهای تعاونی روستایی باید با برنامه ریزی و سیاستگذاری‌های جدید نقش اساسی را در تحقق اهداف توسعه بخش کشاورزی ایفا کنند، افزود: این شرکت‌ها درحال حاضر اهم فعالیت خود را به اقداماتی همچون توزیع نهاده‌ها، کود و بذر اختصاص داده، در حالی که می‌توان از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای موجود برای رفع مشکلات و نیازهای این بخش از جمله آبیاری تحت فشار، حفاظت از منابع خاک، مقابله با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی بهره گرفت.

محمدیان بازاریابی محصولات کشاورزی را یکی از چالش‌های مهم این بخش خواند و گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه این بخش تولید اقتصادی محصولات کشاورزی است و شرکتهای تعاونی روستایی به دلیل ارتباط نزدیک با تولیدکنندگان می‌توانند در این راستا و با آگاهسازی کشاورزان نقش مهمی داشته باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نقش تشکل‌های غیردولتی را در زمینه فروش محصولات کشاورزی مهم توصیف کرد و گفت: هرکجا که تشکل‌های بخش خصوصی دراین خصوص وارد میدان شده‌اند با همکاری‌های سازنده توانسته‌اند ضمن حذف واسطه‌ها نقش مهمی در بازاریابی محصولات کشاورزی ایفا و کمک موثری به تولیدکنندگان این بخش نمایند.

وی توسعه صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی را یکی از برنامه‌های این سازمان خواند و گفت: در این راستا اتحادیه‌های تعاونی روستایی می‌توانند برنامه ریزی‌های لازم را درجهت این هدف مهم انجام داده و نقش موثری در توسعه کشاورزی استان ایفا نمایند.

محمدیان با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برای حمایت از تعاونی‌ها آماده هرگونه همکاری است افزود: با توجه به برنامه‌های دولت برای کاهش تصدی­گری‌ها، این سازمان در واگذاری امور، اولویت اساسی را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و بخش‌های تعاونی اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تعاونی روستایی باید در برنامه ریزی‌های خود به جنبه‌های علمی و فنی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: گرچه سازمان تعاون روستایی یک موسسه اقتصادی به شمار می‌رود اما بدون توجه به جنبه‌های علمی و فنی نمی‌تواند به موفقیت دست یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز