خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور:

روحیه بسیجی و جهادی در حرکت جهادی در یک بعد هستند

کد خبر : ۵۴۰۲۰

قطعاً مهندسین بسیج و نیروهای بسیجی مهندسی ما، در اعتلای کشور دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است و ارتقا اینجایگاه، در گرو حرکت‌های بسیجی و داشتن روحیه بسیجی و به کارگیری و توجه مهندسین ما به امر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور خواهد بود.

ایلنا-تبریز: رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی کشور گفت: یکی از مسائل مهم در بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی با اجرای دقیق رهنمود‌های مقام معظم رهبری امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا جهانسوز، که در جمع مهندسین استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: بخش کشاورزی از نظر تامین غذایی کشور، دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و با توجه به اینکه حدود۳۰ درصد جمعیت کشور در روستا‌ها زندگی می‌کنند، لذا چیزی در حدود یک سوم جمعیت کشور هم در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و بنابراین، از نظر ساختاری و ضرورت بخش کشاورزی، باید توجه خاص و ویژه‌ای به آن اختصاص یابد.
وی خاطرنشان کرد: ما طیف وسیعی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی را که به عنوان یک فرصت کشاورزی کشور باید به آن‌ها توجه شود، در اختیار داشته و منابع خوبی برای تولید و نیروهای متخصص و توانمندی برای اجرای طرح‌های توسعه ایی در اختیار داریم و از سوی دیگر، وجود بیش از پنج هزار نفر هیئت علمی در وزارت جهادکشاورزی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها و همچنین افزایش سالیانه چندین هزار فارغ التحصیل کشاورزی در سطح کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری که همه دارای توان تحقیقات علمی هستند، پتانسیل علم محوری در کشور را نشان داده و مشخص می‌سازد که توان کار‌شناسی و تحقیقاتی بالایی در زمینه کشاورزی وجود داشته وخوشبختانه، با رواج فن آوری‌های جدید و همچنین وجود توان برنامه ریزی و بخش اطلاعاتی کارآمد تخصصی در این بخش، بایستی هدایت این پتانسیل بالا، با مدیریت کارآمد امکان پذیر گردد.
جهانسوز با اشاره به این مطلب که روحیه بسیجی و روحیه جهادی در حرکت جهادی در یک بعد بوده و در بسیاری از مواقع می‌شود هردو را یکی دانست، تصریح کرد: به صورت کلی یک فرد بسیجی دارای روحیه جهادی است و یکی از مولفه‌ها با توجه به مواجه با استکبار جهانی وجبران عقب ماندگی‌ها، داشتن روحیه جهادی است و قطعاً مهندسین بسیج و نیروهای بسیجی مهندسی ما، در اعتلای کشور دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است و ارتقا اینجایگاه، در گرو حرکت‌های بسیجی و داشتن روحیه بسیجی و به کارگیری و توجه مهندسین ما به امر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور خواهد بود.
وی با اشاره به حرکت جهادکشاورزی درتوسعه بیش از پیش بخش کشاورزی کشور اضافه کرد: حرکتی که شروع شد یک حرکت جهادی بود. حرکت جهادی یعنی حرکتی مبتنی بر ایمان و عقیده که خستگی ناپذیر و علمی است و این دیدگاه، دیدگاهی فرهنگی است که می‌بایستی در کشور نهادینه شود.
جهانسوز تصریح کرد: با توجه به اینکه به خاطر حق گویی، مخالفت با استکبار جهانی و همچنین دیدگاه ویژه نسبت به عدالت خواهی، جز رویکرد جهادی نمی‌توانیم با مسائل اقتصادی روبرو شده وکشوری پیشرفته و آباد داشته باشیم، بنابراین هر جا که ما، با دیدگاه الهی و اسلامی تجهیز و دنباله رو فرامین مقام معظم رهبری بودیم، توفیقات بسیار بالایی را کسب و قطعاً داشتن روحیه جهادی یکی از راهکار‌های ویژه‌ای است که بدون وجود این روحیه، کار ما بسیار سخت، طولانی و خارج از موفقیت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز