خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی:

مرکز داده استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود

کد خبر : ۵۷۶۴۴

تیم های امــداد امنیت رخدادهای رایانه ای در شمال غرب کشور راه اندازی می شود.

ایلنا- تبریز: مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی ازبرنامه ریزی برای تشکیل تیم های امــداد امنیت رخدادهای رایانه ای در شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهمن حسین زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری دستگاه های اجرایی و سازمان فناوری اطلاعات ایران، شبکه کشف و جمع آوری بدافزارهای اطلاعات ایجاد شده و تیم های امــداد امنیت رخدادهای رایانه ای نیز در شمال غرب کشور از سوی این اداره کل درحال راه اندازی است.

وی با اشاره به توسعه دولت الکترونیک در کشور و استان آذربایجان شرقی و تشکیل این اداره کل طی 6 ماهه گذشته افزود: ایجاد آزمایشگاه تائید نمونه تجهیزات ارتباط دردانشگاه سهند را از نمونه های عملکرد شش ماهه اداره کل فناوری اطلاعات است.

حسین زاده به جلسه مشترک با رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور و معاون اداره پشتیبانی و توسعه ملی اشاره کرد وگفت در این جلسه مقرر شد تا مرکز داده استان نیز به سرعت راه اندازی شود.

وی افزود: برخی از مراحل این کار توسط سازمان اطلاعات و فناوری و دفتر فناوری اطلاعات استانداری، انجام و دستگاه های مورد نیاز این مرکز خریداری شده و حتی مورد آزمایش نیز قرار گرفته و آماده نصب است.

حسین زاده، در ادامه کمبود اعتبارات را از مشکلات راه اندازی مرکز داده استان عنوان کرد و گفت: به علت تغییر پیمانکار گذشته، پیمانکار جدید با بحث تعدیل روبرو شده است، لذا با تامین اعتبارات لازم اقدامات دیگر برای راه اندازی مرکز داده های انجام خواهد شد.

وی افزود: با وجود مرکز داده های استان، نیاز های سایت های داخلی و میزبانی آن ها از طریق مرکز داده استان تامین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز