خبرگزاری کار ایران

مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود توسعه می یابد

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۳

عملیات مرمتی مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود پایان یافته است.

ایلنا- تبریز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای طرح توسعه جبهه شمالی تنها مسجد تاریخی به جا مانده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی با اشاره به پایان عملیات مرمتی مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود،افزود: توسعه جبهه شمالی این مسجد در مراحل پایانی بوده و سازه جدید به بنای قدیمی مسجد الحاق شده است.

وی تملك زمین، بازسازی، آرماتورسازی و پوشش سقف را از جمله اقدامات انجام گرفته در بخش الحاقی عنوان كرد و گفت: با پایان عملیات ساخت و ساز، بخش الحاقی در مرحله نازك كاری قرار دارد.

محمدی بخش جدید را شامل فضاهایی همچون شبستان خواند و با تشریح فضای داخلی مسجد خاطر نشان كرد: لامشان مسجدی شبستانی بوده و با چهار پایه ستون آجری دارای نیم طبقه كمرپوش زنانه است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توصیف زیبایی های طاق كلیل كمرپوش زنانه مسجد ادامه داد: مسجد لامشان به لحاظ معماری خاص، سقف و طاق های آجری و طاق دوقوسی كمرپوش زنانه فضای معنوی و روح بخش خاصی دارد كه با گذشت زمان همچنان حفظ شده است.

محمدی سبك سازی پشت بام، استحكام بخشی طاق ها، خاك برداری و بلوك سازی فضای داخلی و مرمت و بازسازی جبهه شرقی این مسجد، مرمت كمر پوش زنانه نشین، عایق كاری پشت بام، نماسازی،
بدنه سازی، اجرای سیستم روشنایی و تهیه در و پنجره ها را از جمله اقدامات مرمتی انجام گرفته در این مسجد تاریخی عنوان كرد.

وی اظهار داشت: به زودی توسعه جبهه شمالی مسجد به پایان رسیده و آماده بهره برداری از سوی مردم نمازگزار و دیندار شهرستان هشترود خواهد بود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز