خبرگزاری کار ایران

تامین جریان مستمر گاز طبیعی با مشارکت همگانی در مصرف بهینه حاصل می‌شود

asdasd

علیرغم اطلاع رسانی و بیان مکرر نکات ایمنی، سهل انگاری در بکارگیری این نکات صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته و منجر به مرگ تنی چند از مشترکان گاز طبیعی شده است.

ایلنا - تبریز: رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: با مشارکت همگانی در مصرف بهینه زمینه لازم به منظور تامین جریان مستر گاز طبیعی را فراهم خواهد كرد.

محمدعلی فتح اله زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شروع فصل سرما در استان افزود: با توجه به فصل سرما در استان و آغاز استفاده از وسایل گرمایشی به تمامی مشترکان عزیز توصیه می گردد با نهادینه سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی علاوه بر کاهش هزینه های خانوار و افزایش ضریب سلامتی، همیار این شرکت در تامین جریان مستمر گاز باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز ادامه داد: علیرغم اطلاع رسانی و بیان مکرر نکات ایمنی، سهل انگاری در بکارگیری این نکات صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته و منجر به مرگ تنی چند از مشترکان گاز طبیعی شده است.

فتح اله زاده تصریح کرد: مجهز بودن هر وسیله گازسوز به یک دودکش و کلاهک H شکل و عدم استفاده از شعله اجاق گاز، برای گرم کردن آشپزخانه، عدم نصب آبگرمکن گازی در حمام یا اتاقی که بطور عادی در آن هوا جریان ندارد چرا که باعث کمبود اکسیژن شده و ایجاد خفگی می نماید، جلوگیری از سررفتن غذا بر روی اجاق گاز، زیرا باعث خاموش شدن شعله و نشت گاز می گردد، از جمله نکات ایمنی در استفاده از گاز طبیعی است.

وی با اشاره به پروژه های پژوهشی شرکت گاز استان در خصوص علل اصلی بروز حادثه در بین مشترکان گاز اعلام کرد: حسب نتایج بدست آمده از بررسی تمامی حوادث ناشی از گاز طی چند سال اخیر، اصلی ترین دلیل بروز حادثه دودکش های غیر استاندارد، توسعه غیرمجاز گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی نظیر آبگرمکن گازی بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان با قدردانی از همیاری و همکاری مردم در ارتقای فرهنگ مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی از مشترکان گاز درخواست نمود: قبل از راه اندازی وسایل گرمایشی از صحت کارکرد تجهیزات خصوصاً دودکش های ایمن، اطمینان حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز