خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی آذربایجان شرقی:

عملیات مرمتی مسجد جانبهان بستان آباد به پایان می رسد

تاكنون اقداماتی نظیر نماسازی، احیای سر در مسجد و سبک سازی پشت بام مسجد جانبهان بستان آباد در راستای عملیات مرمتی انجام شده است.

ایلنا- تبریز: رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان شرقی از رشد 60 درصدی مرمت مسجد تاریخی جانبهان شهرستان بستان آباد خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ تراب محمدی در حاشیه بازدید از عملیات مرمتی این مسجد تاریخی گفت: تاكنون اقداماتی نظیر نماسازی، احیای سر در مسجد و سبک سازی پشت بام مسجد جانبهان بستان آباد در راستای عملیات مرمتی انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه مسجد « جانبهان بستان آباد» در تمام طول عمر خود همواره مسجدی فعال و پویا بوده و محل عبادت اهالی روستا و منطقه به شمار می رفته است، اظهار داشت: معماری داخلی مسجد آرامش روحانی خاصی را به همراه دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان افزود: مسجد جانبهان در روستای جانبهان بستان آباد واقع شده و تنها مسجد روستایی تاریخی این منطقه است كه کارشناسان با توجه به ستون های منقش و كنده كاری شده اش، آنرا متعلق به دوران صفویه می دانند.

وی معماری خاص داخلی مسجد را كه در زمان خود مناسب ترین نوع معماری بوده است، علت زیبایی منحصر به فرد جانبهان دانست و تاکید کرد: پیش بینی می شود که عملیات مرمتی این مسجد تاریخی اواخر مهر ماه سال جاری به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز