خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور:

قالی بافان مناطق زلزله زده تسهیلات ویژه دریافت می كنند

asdasd

پس از ارزیابیهای كارشناسان مبنی بر میزان دقیق خسارات وارده به كارگاهها در این مناطق، مبالغی برای تجهیز كارگاه ها و نیز شروع به كار مجدد هنرمندان بومی این شهرستانها اعطا خواهد شد.

ایلنا – اهر: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور از اختصاص وام و تسهیلات ویژه به قالی بافان مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن صالحی مرام در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان های اهر و ورزقان، تاكید كرد: پس از ارزیابی های كارشناسان مبنی بر میزان دقیق خسارات وارده به كارگاه ها در این مناطق، مبالغی برای تجهیز كارگاه ها و نیز شروع به كار مجدد هنرمندان بومی این شهرستان ها اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان بیش از 18 هزار كارگاه قالی بافی، ورنی بافی، گلیم و جاجیم وجود داشته است گفت: طبق برآوردهای اولیه نزدیك به 12 هزار كارگاه از حادثه تلخ زلزله آسیب و خسارت دیده اند.

صالحی مرام خاطرنشان كرد: به محض آماده شدن نهایی محل اسكان زلزله زدگان، تسهیلات لازم برای آغاز به كار هنرمندان دست بافته های داری در این منطقه فراهم خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور گلیم و ورنی‌ را مهم‌ترین تولیدات صنایع دستی‌ روستاهای زلزله‌زده آذربایجان شرقی عنوان كرد و گفت: راه‌اندازی مجدد این کارگاه‌ها منجر به رشد اقتصاد خانواده‌های زلزله زده می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید یادآور شد: شمال آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان های اهر و هریس بخش اعظمی از تولیدات ورنی، جاجیم و گلیم استان و كشور را تولید می كنند كه بسیاری از این كارگاه ها بر اثر زلزله دچار خسارات های فراوان شده اند.

تراب محمدی تصریح كرد: با نظر مساعد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور تصمیماتی مبنی بر جبران آسیب ها و خسارات مالی وارد شده به هنرمندان این رشته ها در مناطق زلزله زده اتخاذ خواهد شد.

لازم به ذكر است، در این دیدار چند ساعته از روستاهای زلزله زده شهرستان های اهر و ورزقان، از دو بانوی قالی باف روستای «دغدغان» به دلیل ادامه فعالیت قالی بافی پس از زلزله در كنار چادرهای محل سکونتشان، تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز