خبرگزاری کار ایران

توسعه پایدار بخش کشاورزی اقتصاد مقاومتی را عملی می کند

asdasd

اگر بومی سازی، خصوصی سازی، پر بازده و تولید زابودن را از شاخص های اقتصاد مقاومتی بدانیم بدون شک کشاورزی در این رابطه نقش اساسی دارد

ایلنا - تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد مقاومتی بدون تقویت بخش کشاورزی وخودکفایی محصولات کشاورزی میسرنیست.

به گزارش ایلنا، مسعود محمدیان در جلسه مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف اقتصاد مقاومتی بازسازی و احیاء اقتصاد ملی است گفت: اگر بومی سازی، خصوصی سازی، پر بازده و تولید زابودن را از شاخص های اقتصاد مقاومتی بدانیم بدون شک کشاورزی در این رابطه نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر مقام معظم رهبری با تیز بینی خاصی اقتصاد را جزء اصلی ترین جهت گیریهای کشور قرار داده است افزود: با نامگذاری سالجاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انتظار می رود قانونگذاران برای کشاورزی که منشا تولید ملی و سرمایه ایرانی است اهمیت بیشتری قایل شده و با اصلاح قوانین دست و پاگیر در اعطای تسهیلات کشاورزی و ارائه بسته های حمایتی از کشاورزان حمایت کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بابیان اینکه باتمهیدات اندیشیده شده توسط دولت، هم اینک کشاورزی محور توسعه کشور بوده و همطراز با بخش صنعت قطب اقتصادی کشور محسوب می شود ادامه داد: بخش کشاورزی اشتغالزایی بسیار فراوانی دارد در صورت حمایت مالی لازم می تواند ضمن حل مشکل بیکاری، موانع موجود برسر تحریم ها را از میان بردارد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی سرمایه ای ملی و توسعه ای است و کشاورزان برای حفظ پتانسیل های بالای بخش کشاورزی وکیفیت آب و خاک نیازمند حمایت جدی هستند افزود: یکی از راه‌های افزایش تولید و رسیدن به خودکفایی در مسیر اقتصاد مقاومتی، تبیین راهکارهایی در جهت فرهنگ‌سازی برای برگشت روستاییان مهاجر به مناطق خود است.

محمدیان با بیان اینکه موفقیت اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی در گرو خودکفایی محصولات استراتژیک کشاورزی صورت می‌گیرد ادامه داد: به طور حتم یکی از موارد مورد نزاع عرصه جهانی در آینده نزدیک مسئله امنیت غذایی است که به طور حتم باید از آن حمایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز