خبرگزاری کار ایران

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی كشور:

تمامی متقاضیان وام صنایع دستی از كمك 500 میلیون دلاری رئیس جمهور بهره مند می شوند

asdasd

از محل این اعتبارات 500 میلیون دلاری به منظور توسعه آموزشگاه های صنایع دستی به ویژه در شهرستان های دارای پتانسیل بالا می توان استفاده كرد.

ایلنا - اهر: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور گفت: امسال تمامی متقاضیان وام و تسهیلات صنایع دستی در استان ها، از محل كمك 500 میلیون دلاری رئیس جمهور به هنرمندان بهره مند می شوند.

به گزارش ایلنا محمدحسن صالحی مرام در سفر به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و در دیدار با هنرمندان صنایع دستی شهرستان اهر، تاكید كرد: امسال تمامی این اعتبار جذب و به هنرمندان متقاضی وام و تسهیلات اشتغال در رشته های صنایع دستی پرداخت می شود.

وی خاطرنشان كرد: از محل این اعتبارات 500 میلیون دلاری به منظور توسعه آموزشگاه های صنایع دستی به ویژه در شهرستان های دارای پتانسیل بالا می توان استفاده كرد.

صالحی مرام راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در مراكز استان ها را یكی از اولویتهای معاونت صنایع دستی عنوان كرد و گفت: با توجه به وجود 550 فرمانداری در كشور، دست كم باید 550 بازارچه صنایع دستی در كشور راه اندازی شود.

این مقام مسئول با بیان اینكه برنامه ریزی و ساخت این بازارچه ها چند سال زمان می برد، تصریح كرد: با توجه به در اولویت بودن مراكز استان ها، به زودی بازارچه صنایع دستی تبریز احداث می شود.

صالحی مرام با اشاره به تدوین اطلس جامع صنایع دستی كشور به منظور مشخص نمودن وضعیت نسبی پتانسیل های هر استان و شهرستان هایش، تشریح كرد: هر رشته ای از صنایع دستی كه در یك منطقه رونق، اصالت، ظرفیت و خواهان بیشتری داشته باشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز سرمایه گذاری ها و ایجاد امكانات آموزشی خود را به طرف آن رشته سوق می دهد.

وی با بیان اینكه آذربایجان شرقی در رشته هایی مانند ورنی بافی، نقره كاری، چوب و جواهرآلات سنتی سرآمد و توانمند است، افزود: باید سرمایه گذاری ها را به طرفی سوق دهیم كه به طور مثال وقتی گردشگری وارد این استان می شود بداند كه می تواند بهترین ورنی را از شهرستانی مانند اهر تهیه كند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور تاكید كرد: در عین حال كه نباید صنایع دستی یك منطقه و یا شهرستان را تك محصولی كرد، اما باید هر منطقه را با توجه به ظرفیت هایی كه دارد به قطبی از صنایع دستی در كشور تبدیل كرد.

صالحی مرام با تاكید بر اینكه صنایع دستی می تواند تبدیل به نقطه قوت كشور و جایگزینی برای درآمدهای نفتی شود، افزود: امروز باید در حوزه صنایع دستی و به ویژه صادرات آن سرمایه گذاری های جدی صورت بگیرد.

لازم به ذكر است، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور با همراهی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی طی سفری دو روزه به آذربایجان شرقی، از مناطق زلزله زده این استان بازدید كرده و با هنرمندان شهرستان اهر بازدید داشت

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز