خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در اجتماع مردم آذربایجان شرقی:

تاریخ گواه و معترف به مجاهدت ملت ایران برای توحید، پاكی و عدالت است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۵۲

حفظ انقلاب و ایستادگی در مسیر آرمان های انقلاب و پیگیری اهداف آن به اندازه شكل گیری این حركت اهمیت داشته و حتی مهم تر از آن و مسئولیتی بزرگ است.

ایلنا- تبریز: رییس جمهور ظهر امروز در جمع مردم تبریز در ورزشگاه تختی این شهر گفت: تاریخ شاهد و معترف است كه ملت ایران هزاران سال به دنبال توحید، پاكی و عدالت بوده و از هر فرصت تاریخی جهت تلاش برای رسیدن به اهداف الهی خود استفاده كرده است.

به گزارش ایلنا از تبریز، محمود احمدی نژاد ظهر امروز یكشنبه در چهارمین سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی خاطرنشان كرد: محبت، كرامت انسانی و عدالت همواره جایگاه برجسته ای در دل و اندیشه ملت ایران داشته است؛ در تاریخ، ادبیات، فرهنگ و آداب و رسوم ملت ایران، عشق به توحید، انسانیت، برادری و كرامت انسانی موج می زند.

وی، با بیان اینكه آذربایجان شرقی دیار قهرمان پرور، مومنان و انسان های پاك است، گفت: مردمان آذربایجان انسان هایی هوشمند، ریشه دار در تاریخ و سرزمین ایران و حافظان سربلند فرهنگ، عزت و شرف ملت ایران هستند.

رییس جمهور با بیان اینكه مردم این خطه پیشكسوتان مبارزه با استعمار و استبداد و حركت در جهت انسانیت و تعالی بشر هستند، اظهار داشت: آذربایجان پایتخت غیرت، شرف و سربلندی ایران عزیز است.

احمدی نژاد افزود: مردم این خطه انسان هایی هستند كه در طول تاریخ 1400 ساله اسلام، پرچمدار فرهنگ نبوی و اسلام ناب محمدی بوده اند و حق این است كه آذربایجان را از عوامل و مولفه های اصلی اقتدار ایران زمین بنامیم.

رییس جمهور با اشاره به اینكه مردم آذربایجان منبع و كانون اصلی انرژی، نشاط و حركت برای ملت ایران هستند، خاطرنشان كرد: اهالی این دیار مردمانی با پشتكار بالا، سختكوش و مومن هستند كه در طول تاریخ در دامان پاك خود دانشمندان، ‌عالمان، مجاهدان، ‌ادیبان و قهرمانان بزرگی تربیت كرده و به ملت ایران تقدیم كرده اند.

احمدی نژاد تصریح كرد: آذربایجان فخر ایران است و ملت ایران به آذربایجان افتخار می كنند.

وی با بیان اینكه ملت ایران ملتی فرهنگی بوده كه همیشه در تكاپوی كمال و سعادت انسان ها و پیشرفت جامعه بشری بوده است، گفت: ملت ایران همواره نگاهی جهانی داشته و برای پیشرفت و سعادت بشر در تلاش بوده است و آنچه امروز ملت ایران به آن افتخار می كند، مایه فخر جهان نیز هست.

رییس جمهور افزود: فرازهایی از اوج تاریخ ملت ایران، شعرا، ادیبان و نهضت ها و خیزش های ملت ایران امروز مورد احترام و افتخار همه ملت هاست، چرا كه حركت ملت ایران همواره ایمانی، ‌انسانی و برای همه ملت ها بوده است.

احمدی نژاد انقلاب اسلامی را اوج تلاش های ملت ایران برای اعتلای انسانیت دانست و تصریح كرد: انقلاب اسلامی حركتی از عمق جان و تاریخ ملت ایران برای اعمال تغییرات اساسی در ایران و جهان و برای برقراری عدالت، ‌پاكی، احترام و برادری بود تا همه ملت ها برای برقراری دوستی، احترام و كمال انسان ها همدل شده و با هم حركت كنند.

رییس جمهور اظهار داشت: به فضل الهی ملت ایران طی 34 سال دستاوردهای بزرگ و فراوانی در عرصه های مختلف علم، فناوری و عمران و آبادانی داشته و حركتش در این مسیر افتخار آمیز بوده است و بنده به عنوان خادم ملت ایران می گویم كه همه ملت ها در جای جای جهان به دستاوردها، ایستادگی و عظمت ملت ایران افتخار كرده و آشكارا به آن اذعان دارند.

احمدی نژاد با بیان اینكه امروز در هر كجای دنیا كه با ملت ها گفتگو می كنیم، فریاد زنده باد ایران سر می دهند، تصریح كرد: حفظ انقلاب و ایستادگی در مسیر آرمان های انقلاب و پیگیری اهداف آن به اندازه شكل گیری این حركت اهمیت داشته و حتی مهم تر از آن و مسئولیتی بزرگ است.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه استقرار عدالت، رساندن حق مردم به آنان، جلوگیری از فساد و تبعیض،‌‌‌آبادانی كل كشور و رفاه همه مردم و برچیدن فقر و فاصله ها در كشور نیازمند پیگیری مداوم، نظارت همگانی و تحمل فشارهای داخلی و خارجی است، تصریح كرد: مشخص است هنگامی كه ملت ایران و جمهوری اسلامی می خواهد عدالت را برقرار كند، عده ای در داخل و خارج از كشور به بهانه های گوناگون كارشكنی می كنند، همانگونه كه امروز به زعم خود سنگین ترین فشارها را علیه ملت ایران به كار گرفته اند و تنها دلیل آنها این است كه ملت ایران تصمیم گرفته روی پای خود بایستد و مناسبات غلط جهانی را به نفع ملت ها تغییر دهد.

احمدی نژاد با بیان اینكه مشخص است قدرتمندان با عدالت و پیشرفت ملت ها و ملت ایران مخالف بوده و هر روز با بهانه ای و امروز نیز به بهانه هسته ای در برابر پیشرفت ملت ایران ایستاده اند، تصریح كرد: بدخواهان هنگامی كه می بینند نمی توانند حركت ملت ایران را در عرصه های مختلف متوقف كنند، به اعمال فشار و ایجاد جنگ روانی رو می آورند، تا شاید ملت ایران متوقف شده و پیشرفت نكند.

ییس جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: این همه توطئه ای كه علیه ملت ایران كردید برای شما دستاوردی به جز بی آبرویی در دنیا نداشته است، نصیحت می كنم كه با ملت ایران همكاری و همراهی كرده و حقوق این ملت را به رسمیت بشناسید، چرا كه ملت ایران اهل منطق و گفتگو است، اما اگر توجه نكرده و تصور كنید با فشار می توانید حركت ملت ایران را متوقف كنید، این مردم با برداشتن چند گام دیگر همه طراحی های شما را بر هم زده و به قله های پیشرفت خواهد رسید و در آن هنگام دشمنان جایگاهی نزد این ملت نخواهند داشت.
احمدی نژاد تصریح كرد: ملت ایران آذربایجان سرفراز دارد و تنها مردم این خطه برای برهم زدن نقشه های دشمنان كفایت می كنند.

رییس جمهور با اشاره به اینكه ملت ایران تاكنون از همه موانع طبیعی و مصنوعی دشمنان عبور كرده و خواهد كرد، به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: حماسه در شرایطی نیاز است كه مشكلات و موانعی از سوی برخی شیاطین و دشمنان پیدا شده و گره هایی در كار ملت به وجود آمده است كه مردم باید با حركتی انقلابی، بزرگ و هوشمندانه موانع را در هم شكسته و شرایط سیاسی و اقتصادی را به نفع خود تغییر دهند.

احمدی نژاد با بیان اینكه شرایط اقتصادی در تبع شرایط سیاسی است، گفت: ما امروز نیازمند یك حماسه هستیم چرا كه تاریخ ملت ایران سرشار از حماسه بوده و امروز كه دشمنان این ملت همه طراحی ها را برای گرفتن امید و نشاط از ملت به كار بسته اند، باید با یك حركت حماسی همه امیدها و آرزوهای دشمن را به همراه خودشان در تاریخ دفن كنیم.

رییس جمهور با اشاره به اینكه دشمنان ملت ایران تلاش كرده اند تا ملت مایوس شده و از صحنه خارج شود، تصریح كرد: به فضل الهی ملت ایران با برگزاری انتخاباتی با شكوه و همگانی كه همه واجدین شرایط در آن حضور داشته و رییس جمهوری با رای و پشتوانه بالای ملت در آن انتخاب شود، تمام امید دشمنان را به یاس تبدیل خواهند كرد و این مقدمه ایجاد حماسه اقتصادی خواهد بود.

دكتر احمدی نژاد تصریح كرد: در تحقق حماسه اقتصادی نیز به فضل الهی ملت ایران با چند حركت كه همگی در آن مشاركت كرده و همدلی خواهند داشت، شرایط اقتصادی را به نفع خود و به ضرر دشمنان تغییر خواهند داد؛، اما لازمه این حركت آن است كه نباید عده ای بخواهند در این حركت سهیم نبوده و برای توقف آن كارشكنی داشته باشند.

رییس جمهور تاكید كرد: ایمان دارم ملت ایران امسال حماسه سیاسی و اقتصادی را رقم زده و دشمنان را برای همیشه مایوس خواهد كرد.

احمدی نژاد با بیان اینكه امروز باید ایران را بسازیم، گفت: همه باید دست در دست هم و با اراده و همدلی برای ساختن ایران تلاش كنیم، چرا كه این آرزوی تاریخی ملت، امام راحل، شهیدان و رهبری گرانقدر است.

دشمنان در منطقه از راه نفاق وارد شده اند

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اوضاع منطقه و بین الملل گفت: امروز دشمنان در عرصه های گوناگون شكست خورده و از راه نفاق و تزویر وارد شده و می خواهند ملت ها را با یكدیگر درگیر كنند و در این مسیر با ایجاد جنگ های مصنوعی قصد دارند تا بین ملت ها و مردم كینه ایجاد كرده و برای خود فرصت های جدید ایجاد كنند.

احمدی نژاد تصریح كرد: همه سیاستمداران منطقه را برادرانه به هوشیاری توصیه می كنم، چرا كه ملت ها همه یكی بوده و مرزبندی ها از ناحیه شیاطین برای بسط سلطه خود و غارت ملت ها است.

رییس جمهور با بیان اینكه دشمنان بشریت زمانی مردم و اقوام را به جان هم می انداختند و امروز قصد دارند كه پیروان ادیان و مذاهب را با یكدیگر درگیر كنند، به اوضاع برخی كشورهای منطقه اشاره كرد و گفت: امروز ردپای دشمنان شیطان صفت بشریت در تحولات و اتفاقات منطقه به وضوح نمایان است.

احمدی نژاد با طرح این سوال كه چه اتفاقی افتاده، كه ملتی كه صدها سال با هم زندگی كرده اند، امروز از یكدیگر جدا شده و به نام دین، قرآن و پیامبر اقدام به بمب گذاری و كشتار یكدیگر می كنند، اظهار داشت: دلیل این مسئله چیزی غیر از توطئه مستكبران و دشمنان نیست، چرا كه آنان می خواهند مردم را در این كشورها از یكدیگر جدا كرده و به جان هم بیندازند.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه همه گروه های درگیر باید با هم گفتگو كرده و از حقوق كشور خود صیانت كنند، تصریح كرد: امروز مستكبران پول نفت ملت های مظلوم را به اسلحه و بمب تبدیل كرده و بین مسلمانان و فِرَقِ گوناگون درگیری ایجاد می كنند، آنچنان كه در مصر میان مسلمان با مسلمان و مسلمانان با مسیحیان اختلاف ایجاد كرده و در شرق آسیا نیز قصد دارند تا بین كشورها دو دستگی ایجاد كنند.

احمدی نژاد تاكید كرد: امروز مستكبران به لحاظ سیاسی و اقتصادی به بن بست رسیده و می خواهند با ایجاد درگیری میان ملت ها، فرصت های جدیدی برای چپاول ثروت آنان ایجاد كنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز