خبرگزاری کار ایران

وزیرآموزش وپرورش در مراغه:

نوع كار در آموزش وپرورش تغییر كرده است

کد خبر : ۶۷۱۳۶

هیچ چیز لذت بخش‌تر از این نیست که مسئولی ازوزیر آموزش وپرورش بخواهد که مدارس هوشمند شوند.

ایلنا-مراغه: وزیرآموزش وپرورش گفت: زمانی که معلم در جایگاه اول امور کشور باشد، تحول بنیادین رخ داده است.

به گزارش ایلنا از تبریز، حاجی بابایی در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان مراغه که در سالن شهید بهشتی این شهرستان که به مناسبت سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه در نوع نگاه جدید به آموزش دانش آموزان از تجهیزات نوین آموزشی وبسته‌های آموزشی استفاده می‌شود، گفت: ایجاد پایه ششم ابتدایی ساختاری نبود بلکه اقدامی محتوایی است.

وی با بیان اینکه در تحول بنیادین به دنبال رسیدن به استاندارد‌های بین المللی در تراز نظام جمهوری اسلامی هستیم، گفت: هیچ چیز لذت بخش‌تر از این نیست که مسئولی ازوزیر آموزش وپرورش بخواهد که مدارس هوشمند شوند.

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به اینکه در تحول بنیادین، به دنبال تغییر گفتمان وتعریف از آموزش وپرورش هستیم، افزود: نوع کار در آموزش وپرورش تغییر کرده است.

وی با اشاره اینکه بهترین روز دستگاه تعلیم و تربیت، روزی است که معلم و مدیر مدرسه جز آموزش دغدغه دیگری نداشته باشند، تصریح کرد: در طول ۳۳ سال گذشته فقط ۳۰۰ مدرسه دارای کارگاه کامپیو‌تر بودند اما در طول ۳ سال گذشته ۳۳ هزار مدرسه در دست هوشمندسازی قرار گرفته است.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که شادابی ونشاط بیشتری در مدارس ایجاد شود، افزود: کتاب مدرسه‌ای که من دوست دارم، کتابی است که آموزش وپرورش مد نظر بنده را توصیف می‌کند.

وزیرآموزش وپرورش، معلم را محور تحول بنیادین خواند و با اشاره به اینکه قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) نیز براهمیت جایگاه معلم تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: هدف هستی تربیت است.

حاجی بابایی تربیت فرزند را دغدغه تمام مردم دانست وبا اشاره به اینکه زیرساخت‌های تحول بنیادین در آموزش وپرورش شکل گرفته است، ادامه داد: نتایج تحول بنیادین در آموزش وپرورش به مرور زمان مشخص خواهد شد.

وی وجود مشکلات کنونی را به خاطر عدم توجه ویژه به آموزش وپرورش دانست و با بیان اینکه تمام مسئولین نظام باید در ایجاد تحول بنیادین به دستگاه تعلیم وتربیت کمک نمایند، خاطر نشان کرد: زیبا‌ترین جلوه پیامبر اکرم (ص) معلمی است لذا معلم باید در اولویت امور جامعه قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز