خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای نیرو و فرهنگ وارشاد اسلامی

بهره برداری از ۱۸هزار و ۳۰۰ هكتار از اراضی پایاب سدهای آذربایجان شرقی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۸۹

افزایش میزان محصولات باغی و زراعی و توسعه صنایع وابسته به كشاورزی، كاهش مهاجرت روستائیان، توسعه گردشگری، جلوگیری از افت سفره های زیرزمینی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را بخشی از این آثار اقتصادی و اجتماعی این طرح ها به شمار می رود.

ایلنا: همزمان با دور چهارم سفرهای ریاست جمهوری، با حضور وزرای نیرو و فرهنگ وارشاد اسلامی بهره برداری از ۱۸هزار و ۳۰۰ هكتار از اراضی پایاب سدهای آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، با بازدید نامجو از سد سهند در شهرستان هشترود و افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی سهند، بهره برداری از 18 هزار و 300 هكتار از اراضی پایاب خداآفرین، شهید مدنی، آیدوغموش، گلفرج، دشت بناب، قلعه چای نیز آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در همین خصوص گفت: این اراضی شامل 3 هزار هكتار از اراضی شبكه آبیاری و زهكشی خداآفرین،۱۰ هزار هكتار از اراضی شبكه آبیاری و زهكشی شهید مدنی، یک هزار هكتار از اراضی توسعه بهره برداری ارس در دشت گلفرج جلفا، ۷۰۰ هكتار از انتقال آب به دشت بناب، 2 هزار و ۵۰۰ هكتار شبكه آبیاری و زهكشی آیدوغموش، ۱۰۰۰ هكتار از اراضی شبكه های آبیاری و زهكشی سد سهند، ۱۰۰هکتار شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای است كه با آغاز بهره برداری از آنها شاهد آثار اقتصادی و اجتماعی مطلوب و شكوفایی و توسعه منطقه خواهیم بود.

ارسلان هاشمی افزایش میزان محصولات باغی و زراعی و توسعه صنایع وابسته به كشاورزی، كاهش مهاجرت روستائیان، توسعه گردشگری، جلوگیری از افت سفره های زیرزمینی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را بخشی از این آثار اقتصادی و اجتماعی این طرح ها برشمرد.

شایان ذکر است با حضور وزیر جهاد کشاورزی،رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات محلی شهرستان خداآفرین،بهره برداری از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین نیز رسما آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز