خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در جلسه تخصصی كارگروه های كشاورزی و معدن آذربایجان شرقی:

فعال كردن ظرفیت كشاورزی و معادن جایگزین مناسبی برای فروش نفت خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۲۳

جلسه تخصصی كارگروه كشاورزی و معدن آذربایجان شرقی با حضور رییس جمهور تشکیل شد.

ایلنا: رییس جمهور گفـت: باید دست به دست هم داده و ظرفیت بزرگ کشاورزی و معادن کشور را فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز‎‏، محمود احمدی‌نژاد در جریان برنامه‌های سفر به استان آذربایجان شرقی در کارگروه‌های تخصصی بخش کشاورزی و معدن این استان خاطرنشان کرد: فعال کردن ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی می‌تواند کشور را در سطحی بالا اداره کرده و جایگزین خوبی برای فروش نفت باشد تا با استفاده از آن، از فشارهای سیاسی مستکبران نیز خارج شویم.
وی ضمن تقدیر از همه تلاشگران در این بخش‌های استان گفت: ما همه یک ماموریت داریم و باید با کار و تلاش کشور را به جلو ببریم.

رییس جمهور با بیان اینکه کشور ما به فضل الهی هیچ ضعف و فقری از لحاظ منابع طبیعی ندارد، اظهار داشت: تجربه نشان داده که در هر قسمتی متمرکز شده‌ایم، سرعت پیشرفت در آن بخش چندین برابر شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمرکز دولت امروز در حوزه کشاورزی و معدن است، تصریح کرد: آذربایجان شرقی و مردم این خطه همواره در تمامی زمینه‌ها خط شکن بوده‌اند و امروز از مسئولان، مدیران و کار‌شناسان این استان می‌خواهم تا با کار و تلاش خستگی ناپذیر در دو ستاد کشاورزی و معدن استان به گونه‌ای فعالیت کنند که طی چند سال ظرفیت‌های کشاورزی، اکتشاف و استخراج مواد معدنی در این استان گسترش یابد.

وی افزود: در شرایطی که نفت تبدیل به ابزار سیاسی در دست دشمنان شده است، باید با توسعه کشاورزی و فعال کردن بخش معدن بتوانیم جایگزین مناسب را ایجاد کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی پایه اقتصاد کشور بوده و نباید به گونه‌ای باشد که کشاورزان به خاطر پیچ و خم‌های اداری و مشکلات مالی معطل بمانند، ادامه داد: ما می‌توانیم با همدلی، همکاری و کار و تلاش بازارهای جهانی را فتح کنیم.
رییس جمهور با بیان اینکه در آذربایجان باید حرکتی جهشی، حماسی و انقلابی در زمینه‌های گوناگون ازجمله کشاورزی و معدن صورت گیرد، گفت: آذربایجان این ظرفیت را دارد که به لوکوموتیوی برای حرکت کل کشور در مسیر رشد و پیشرفت مبدل شود.

در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی گزارشی درخصوص چگونگی پیشرفت اقدامات در طرح توسعه کشاورزی و برنامه‌های آتی برای توسعه این بخش ارائه کرد.

احمدعلیرضا بیگی همچنین طرح‌های معدنی استان و برنامه‌های پیش رو برای بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی این منطقه را تشریح کرد.

در جلسه کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و معدن همچنین پیشنهاداتی در خصوص اختصاص تسهیلات مورد نیاز برای توسعه در بخش کشاورزی و تامین نیازهای اعتباری و معافیتهای مالیاتی برای کشاورزان و نیز پیشنهاداتی در زمینه تجهیز و توسعه بخش معدن در بخشهای مختلف اکتشاف، استخراج، ایجاد و توسعه واحدهای کانه آرایی و فراوری صنایع معدنی و ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای معادن استان ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در جلسه کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و معدن استان آذربایجان شرقی از طرف صنعتگران، بازاریان و قالیبافان تبریز یک تابلو فرش که تصویر دکتر احمدی‌نژاد در آن بافته شده بود به پاس تلاش‌ها و پشتیبانی‌های وی از تولید در کشور به رییس جمهور اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز