خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر استان آذربایجان شرقی:

زنان در بازار کار قربانیان صف اول هستند

کد خبر : ۶۷۶۹۴

زنان در بازار کار قربانیان صف اول تعدیل نیرو،دستمزدهای نابرابر،تبعیض جنسیتی و امنیت شغلی هستند.

ایلنا: رئیس اتحادیه زنان کارگر استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: زنان در بازار کار همچنان قربانیان صف اول هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سیما اصغری که در نشست تخصصی با محوریت حمایت از قانون کار که در محل خانه کارگر تبریز با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه ۷ شمال‌غرب کشور تشکیل شده بود، سخن می‌گفت، افزود: زنان در بازار کار، قربانیان صف اول تعدیل نیرو، دستمزدهای نابرابر، تبعیض جنسیتی و امنیت شغلی هستند.

وی گفت: مطرح شدن کاهش ساعات کاری و کار از راه دور برای زنان از طرف دولت و تاکید مجلس در شرایطی که در حال رکود اقتصادی هستیم ضربه‌ای سنگین برای زنان شاغل است.

سیما اصغری افزود: در بازار کار به خصوص شرکت‌های خصوصی زنان محروم از مزایای قانون کار از جمله حق اولاد هستند و فقط به دستمزد پایه بسنده می‌کنند.

وی ادامه داد: ماتصور می‌کردیم زنانی که به مجلس راه می‌یابند با عضویت در فراکسیون زنان از زنان حمایت خواهند کرد در حالی که متاسفانه می‌بینیم که از زنان حمایتی نمی‌شود و این باعث دلسردی در زنان شده است.

اصغری با اشاره به نیاز زنان کارآفرین به حمایت گفت: به دلیل شرایط اقتصادی و عدم حمایت، تعداد زنان کارآفرین روبه کاهش است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که مبادا از زنان به عنوان کالا استفاده کنید گفت: متاسفانه نگاهی به جراید و نیازمندی‌ها نشان می‌دهد که عکس این سخن در جامعه عملی می‌شود و این یک ضربه بزرگ به جامعه زنان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز