خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

جشنواره عشایر، نماد سرزندگی و نشاط عشایر ارسباران است

کد خبر : ۷۱۴۳۳

اکنون بیش از 1500 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه از آب پایدار بهره‌مند شده‌اند و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکان و امتیازی برای تحقق حماسه اقتصادی در این منطقه فراهم شده است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر را نماد سرزندگی، نشاط و شادابی عشایر ارسباران به عنوان مرزبانان شمال غرب کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی که در در بیستمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر که در روستای صومعه قشلاق شهرستان کلیبر سخن می‌گفت، با اشاره به نقش عشایر در صحنه عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: عشایر همواره در صحنه تولید پیشتاز هستند و امسال در صحنه سیاست هم همپای ملت بزرگ ایران، مشارکت گسترده‌ای در انتخابات خواهند داشت.

وی با بیان این که تمام هم و غم دولت احمدی‌نژاد، ایجاد فرصت‌های برابر برای تمام آحاد ملت ایران است، افزود: اهتمام دولت بر این است که مردم در هر جایی که زندگی می‌کنند به آن دلبستگی داشته باشند و در همان نقطه سعادت خود و فرزندان خود را جستجو کنند.

علیرضابیگی با اشاره به این که امروز منطقه ارسباران، شاهد ایجاد بسیاری از زیرساخت‌ها شده است، اظهار داشت: اکنون بیش از 1500 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه از آب پایدار بهره‌مند شده‌اند و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکان و امتیازی برای تحقق حماسه اقتصادی در این منطقه فراهم شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه زلزله 21 مرداد سال گذشته، خاطرنشان کرد: منطقه ارسباران در سال گذشته دچار حادثه تلخی شد؛ اما ما مصمم هستیم این حادثه را به تعبیر رهبر معظم انقلاب به سکوی پرش و تعالی این منطقه تبدیل کنیم.

وی مصادف شدن آغاز کوچ بهاره عشایر را با حلول ماه مبارک رجب به فال نیک گرفت و افزود: قطعا این همزمانی برای عشایر ما پرخیر و برکت خواهد بود و آنها را در مسیر رشد و تعالی کمک خواهد کرد.

استان‌دار آذربایجان شرقی همچنین در حاشیه این جشنواره به همراه رئیس سازمان امور عشایر کشور از نمایشگاه صنایع دستی عشایر استان بازدید کرد.

شایان ذكر است همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر، بیستمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی روز جمعه، 20 اردیبهشت در روستای صومعه قشلاق از توابع منطقه ارسباران كلیبر و با حضور بیش از 50 هزار علاقه‌مند و عموم مردم و عشایر آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار شد.

این جشنواره برای بیستمین سال متوالی با همکاری ارگان‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برگزار شد و شركت‌كنندگان در رقابت‌های دو میدانی، طناب‌کشی بانوان و اسب‌دوانی با هم به رقابت پرداختند.

در بخش فرهنگی این جشنواره نیز نمایشگاه صنایع دستی عشایر استان در «آلاچیق»‌های عشایر بر پا شد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز