خبرگزاری کار ایران

بر اساس مصوبه هیات دولت؛

ایران خودرو آذربایجان در سالروز آزادی خرمشهر افتتاح می‌شود

کد خبر : ۷۳۲۳۶

پس از بازدید دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کارخانه ایران خودرو آذربایجان اعلام شد بزرگترین کارخانه خودرو سازی در شمالغرب کشور همزمان با سالروز فتح خرمشهر به بهره برداری خواهد رسید.

ایلنا- تبریز: رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر طی بازدید از شرکت ایران خودرو آذربایجان، خواستار تسریع در راه اندازی خط تولید این کارخانه خودروسازی شدند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم شبستر و رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با ابراز تاسف از عدم افتتاح شرکت ایران خودرو آذربایجان گفت: شرکتی با ظرفیتی عظیم و با استفاده از آخرین متدهای جهانی، که حتی در برخی بخش ها پیشرفته تر از خطوط ایران خودرو و سایپا است باوجود آمادگی برای بهره برداری، متاسفانه تاکنون افتتاح نشده و این مسئله جای تأسف دارد.

علیلو با اشاره به مصوبات اخیر هیات دولت افزود: مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مدیران ایران خودرو با توجه به مصوبه هیأت دولت در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی به افتتاح این مجموعه در سوم خرداد ماه اهتمام داشته باشند تا یکی از بزرگترین پروژه های صنعت خودرو سازی در استان ما به بهره برداری برسد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروزه بحرانی که در خصوص این صنعت در کشوربا آن مواجه هستیم ناشی از کاهش ظرفیت تولید خودرو در کشور است و ایران خودرو آذربایجان بعنوان یکی از راههای درمان این موضوع،پتانسیل آنرا دارد تا با استفاده از ظرفیتها ی موجود کارخانه، میزان تولید خودرو در کشور را بالا برده وسامان دهنده این بحران باشد. لذا جا دارد تا دست اندرکاران تلاش بیشتری برای راه اندازی این مجموعه داشته باشند.

قره سیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا گفت: تأکید شخص رئیس جمهور نیز در این راستا راه اندازی هر چه سریعتر این شرکت است.

وی با اشاره به برخی شائبه ها در خصوص انتقال این کارخانه به استان های دیگر گفت: شائبه ای وجود داشت که این امکانات و امکانات خودروسازی از تبریز به استان های دیگری منتقل شود که پیگیری های نمایندگان مجلس و بخصوص مدیر عامل ایران خودرو آذربایجان موجب شد تا در روزهای آتی شاهد شکوفایی این کارخانه عظیم خودرو سازی در شمالغرب کشور باشیم.

قره سیدی افزود: بر اساس مصوبه هیأت دولت مبنی بر افتتاح این مجموعه در روز سوم خرداد، امیدواریم تحقق آن موجبات خوشحالی مردم استان شهید پرور و انقلابی آذربایجان را فراهم سازد.

لازم به توضیح است فاز آزمایشی خط تولید خودرو 206 در سال 1390 با موفقیت انجام شد و بنابر مصوبه اخیر هیأت دولت در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، این کارخانه بزرگ بطور رسمی افتتاح می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز