خبرگزاری کار ایران

عضو کار گروه مدیریت پسماند کشور:

مدیران شهری با مدیریت زباله‌های بیگانه‌اند

کد خبر : ۷۴۷۰۶

هم اکنون در جهان زباله و پسماندهای شهری فرصتی برای توسعه پایدار قلمداد می شود.

ایلنا: عضو کار گروه مدیریت پسماند کشور گفت مهمترین معضل مدیریت پسماندهای شهری در کشور عدم آشنایی مدیران شهری، مسئولان دولتی و شهروندان با مقوله پسماندها و اهمیت مدیریت علمی و عملی آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد علی عبدلی در بازدید از پروژه های زیست محیطی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز افزود: هم اکنون در جهان زباله و پسماندهای شهری فرصتی برای توسعه پایدار قلمداد شده در حالیکه در کشور ما به علت عدم آشنایی با مبانی مدیریت پسماند همواره به موضوع زباله و پسماند به دیده یک معضل زیست محیطی نگریسته می شود.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی و آموزش مبانی مدیریت پسماندها در قالب آموزش شهروندی، در خصوص نقش مدیران شهری در موفقیت پروژه های زیست محیطی در زمینه مدیریت پسماندها گفت: متاسفانه اکثر مدیران شهری ما با شیوه های مدرن و نو در مدیریت زباله های شهری بیگانه اند و به همین دلیل علاقمند به استفاده از شیوه های سنتی که پیشتر تجربه شده و کم هزینه تر می باشند هستند و به همین دلیل کمتر شاهد اجرای پروژه های کلان در این زمینه هستیم.

وی همچنین مرکز دفن فنی مهندسی و بهداشتی پسماندهای شهری تبریز را در کشور نمونه خواند و گفت: همانند این مرکز در سطح کشور وجود ندارد.

عبدلی اقدامات شهرداری تبریز را در زمینه اجرای پروژه های زیست محیطی قابل تقدیر دانست و گفت: اجرای چنین پروژه هایی ضامن حیات شهر و سلامت شهروندان بوده که با مدیریت صحیح و راهبردی می تواند نتیجه خوبی از پروژه های عظیم زیست محیطی نصیب شهر و شهروندان تبریز نماید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز