خبرگزاری کار ایران

صنعت سیمان به سطح بومی شدن نزدیک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۴۶

صنعت باید دو نهضت داخلی‌سازی و ارتباط با دانشگاه را آغاز کند تا ضمن توسعه به ارتقای کیفی و صادرات نیز دست یابد.

ایلنا: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت سیمان، یکی از مزیت های مهم تولیدی کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، رضا رحمانی در بازدید از شرکت سیمان صوفیان در جلسه بررسی مشکلات آن، اظهار داشت: صنعت سیمان کشور تقریبا به سطح بومی شدن کامل نزدیک شده و برای تکمیل این چرخه لازم است تا ارتباطات دانشگاهی این صنعت بیشتر شود.

وی افزود: هر صنعت به ارتباط با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی نیاز دارد تا از حیث ماندگاری در بازار و رقابت با مشکل مواجه نشود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صنعت باید دو نهضت داخلی سازی و ارتباط با دانشگاه را آغاز کند تا ضمن توسعه به ارتقای کیفی و صادرات نیز دست یابد.

رحمانی با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت سیمان در اقصی نقاط کشور، ابراز داشت: سیمان صوفیان به عنوان تنها واحد تولید سیمان در آذربایجان شرقی پتانسیل زیادی برای حضور در استان ها و کشورهای همجوار دارد و باید از این ظرفیت استفاده مطلوبی صورت گیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نقش سیمان صوفیان در تامین سیمان مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، عنوان کرد: راه آهن تبریز- میانه، بزرگراه های مختلف، شهر صنعتی بعثت، صنایع پایین دستی مس، منطقه ویژه سهلان و ده ها پروژه عمرانی دیگری که در حال پیگیری می باشد از جمله مشتریان عمده سیمان خواهند بود که سیمان صوفیان باید به تامین سیمان آن ها بپردازد، ضمن اینکه صادرات نیز نباید فراموش شود.

رحمانی با تاکید بر توسعه سیمان صوفیان و با اشاره به ایجاد طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب، گفت: با توجه به اینکه باطله این کارخانه ماده اولیه تولید سیمان محسوب می شود باید برنامه ریزی صورت گیرد تا این باطله ها در استان تبدیل به سیمان شود و برای این کار هر اقدامی که صورت گیرد مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

در آغاز این نشست مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان با ارایه گزارشی از وضعیت تولیدی این شرکت، اظهار کرد: کارخانه سیمان صوفیان با تولید هفت هزار تن سیمان در روز یکی از بزرگترین واحدهای تولید سیمان در کشور است.

شاکری با اشاره به اخذ پروانه صدور کالا به اروپا (CE) در سال گذشته اظهار امیدواری کرد در سالجاری موفق به صادرات چشمگیری به کشورهای همسایه استان آذربایجان شرقی باشیم.

همچنین جاملو،مدیرکارخانه سیمان صوفیان، با اشاره به کاهش مصرف انرژی حرارتی و الکتریکی، توسعه فضای سبز کارخانه از ۱۵ هکتار به ۳۰ هکتار و برنامه ریزی برای افزایش هفت هکتار دیگر در سال جاری اظهار داشت:هم اکنون دودکش های خطوط تولید این کارخانه، مجهز به سیستم پایش لحظه ای است و به موازات افزایش ظرفیت تولید کارخانه، تلاش همه کارکنان این شرکت، تولید محصولاتی کیفی با فرایندی پاک و ایمن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز