خبرگزاری کار ایران

در شهرستان‌های شبستر و مرند افتتاح شد؛

دو پروژه صنعتی و یک واحد خدماتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۷۹

این پروژه‌ها شامل کارخانه قیرسازی آدیکو،فاز نخست کارخانه کمپوست شهرداری مرند و مجتمع پذیرایی ماریانا بودند.

ایلنا: دو پروژه صنعتی و یک واحد خدماتی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان‌های شبستر و مرند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مرند، کارخانه قیرسازی آدیکو، نخستین پروژه‌ای بود که با حضور احمد علیرضابیگی در شهرک صنعتی تخصصی مصالح ساختمانی شهرستان شبستر افتتاح شد.

برای بهره برداری از این طرح که طراحی و ساخت تاسیسات آن یک سال زمان برده‌ است، 9 هزار میلیارد ریال هزینه شده و با افتتاح آن، سالانه 840 هزار تن قیر اعلای مورد نیاز داخلی تامین می‌شود.

کاهش چشمگیر سطح ضایعات، کاهش اثرات سوء زیست محیطی و کشش و استقامت بالای قیر تولیدی از جمله ویژگی‌های تولید واحد قیرسازی آدیکو به شمار می‌رود.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی، فاز نخست کارخانه کمپوست شهرداری مرند به بهره‌برداری رسید.

این واحد بازیابی، با مشارکت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای و در مدت زمان سه ماه به اجرا رسیده و با بهره‌برداری از آن، فرصت اشتغال برای 200 جوان مرندی فراهم شده‌است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی کلنگ احداث فاز دوم کارخانه کمپوست شهرداری مرند نیز بر زمین زده‌شد. فاز دوم این طرح، مربوط به تولید کود آلی از زباله‌های شهری بوده و با احداث آن اشتغال 400 نیروی کار تامین خواهد شد. مجموع اعتبار صرف شده جهت طراحی و اجرای فاز اول و دوم کارخانه کمپوست شهرداری مرند، 30 میلیون دلار است.
مجتمع پذیرایی ماریانا، آخرین پروژه‌ای بود که در سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان مرند به بهره‌برداری رسید. این مجتمع پذیرایی که در سه سالن مسقف و یک سالن روباز طراحی شده و ظرفیت آن 1600 نفر است، در مدت زمان یک سال احداث شده و اعتبار آن 40 میلیارد ریال بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در سفر به مرند، کلنگ احداث پارک تفریحی و آکواریوم طبیعی این شهر را بر زمین زد. طراحی این پروژه تفریحی در زمینی به مساحت 150 مترمربع و با اعتبار 25 میلیارد ریال پیش‌بینی شده و احداث آن تا پاپان شهریور سال جاری به اتمام خواهد رسید.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز