خبرگزاری کار ایران

با وقوع سیل و بارش تگرگ،

بخش کشاورزی خداآفرین بیش از 30 میلیارد ریال خسارت دید

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۴۲

افزایش سطوح بیمه محصولات کشاورزی راهکار مهم جلوگیری ازکاهش تولید در بخش کشاورزی خداآفرین است.

ایلنا- خداآفرین: سرپرست مدیریت جهادکشاورزی خداآفرین گفت: وقوع سیل و بارش تگرگ در سه ماهه اول سالجاری، بیش از 30 میلیارد ریال به محصولات کشاورزی و تاسیسات زیر بنایی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عمران فریدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای کاهش اثرات منفی خسارات و بلایای طبیعی، لازم و ضروری است توسعه سطوح بیمه بیش از پیش به عنوان راهکار مطمئن جلوگیری از تاثیرات نامطلوب اقتصادی حوادث ناخواسته، مورد توجه بهره برداران بخش کشاورزی منطقه قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت پنبه نسبت به سال گذشته افزایش و سطح زیر کشت گندم آبی کاهش یافته گفت:کشت دیر هنگام در اراضی دیم و عدم بارش نزولات آسمانی در فصل پاییز و خسارات ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل و تگرگ در سه ماهه اول سال جاری از اصلی ترین دلایل کاهش تولید محصول گندم در این شهرستان بوده است.

فریدی با تاکید این موضوع که طی شش سال گذشته، افراد غیر بومی، با اجاره اراضی کشاورزی این شهرستان اقدام به کشت هندوانه به صورت مکانیزه کرده و امسال نیز، بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان توسط این افراد زیر کشت این محصول قرارگرفته است،گفت: فقدان یا کمبود سرمایه اولیه مورد نیاز بهره برداران بخش کشاورزی منطقه، نبود تخصص ومهارت لازم در زمینه کشت و تولید محصول هندوانه و درآمد بالای بهره برداران بومی از محل اجاره اراضی مستعد تولید این محصول،اصلیترین دلایل افزایش سطح زیر کشت هندوانه در خداآفرین توسط افراد غیر بومی است. سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خداآفرین نسبت به عدم جمع آوری پلاستیک های استفاده شده بعد از برداشت هندوانه در اراضی زیر کشت هندوانه در این شهرستان هشدارداد و افزود:تداوم این امر، علاوه برایجاد آلودگی وزمینه سازی برای تخریب محیط زیست،ایجاد اختلال در عملیات کشاورزی سالهای آتی رانیز بدنبال خواهد داشت و این مدیریت با تعامل دیگر نهاد های اجتماعی ذیربط،با این معضل با تمامی توان مبارزه خواهد نمود.

لازم به ذکر است در حال حاضر25 هزار و 836 هکتار زمین کشاورزی در شهرستان خداآفرین وجود دارد که 8 هزار و 736 هکتار آن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت می شود.

با توسعه کشاورزی در اراضی سد خداآفرین، توسعه کشاورزی در این شهرستان شتاب قابل توجهی را شاهد خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز