خبرگزاری کار ایران

آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی رتبه اول کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۲۰

بدون تردید یكی از ابزارهایی كه می‌تواند جوامع در حال توسعه را با این فناوری در حال رشد هماهنگ سازد، بهره‌مندی از یك سیستم آموزشی صحیح، استاندارد و اصولی است.

ایلنا- تبریز: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی توانست در حوزه مهارت های پیشرفته در کل کشور مقام اول را کسب نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پوراندخت نیرومند مدیرکل امور مهارت های پیشرفته سازمان فنی و حرفه ای کشور در تقدیر نامه ای به اداره استان آذربایجان شرقی بر موضوع اهمیت و نقش مدیران در تحقق راهبردها، سیاست ها و برنامه های سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان اشاره کرده و از تلاش مداوم و مستمر در تحقق اهداف سازمانی براساس سند راهبردی سازمان در حوزه فناوریهای راهبردی و نوین کسب جایگاه نخست این استان را که بستر ساز پیشرفت این مرز و بوم است تقدیر به عمل آورده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: امروزه فناوری‌های مختلف با سرعت در حال تغییر بوده و این دگرگونی، تأثیرات شدیدی بر روی صنایع، مشاغل و مهارت‌های مرتبط گذارده است. بدون تردید یكی از ابزارهایی كه می‌تواند جوامع در حال توسعه را با این فناوری در حال رشد هماهنگ سازد، بهره‌مندی از یك سیستم آموزشی صحیح، استاندارد و اصولی است.

محمدرضا سیابانی خاطرنشان کرد: نظامی‌كه بتواند خود را با رشد سریع تكنولوژی تطبیق دهد، منابع اطلاعاتی خویش را به‌روز رسانی كرده و با شناسایی گروه‌های هدف و نیاز آنها به ارائه آموزش‌های مختلف باید بپردازد.

وی افزود: در این میان اقشار جوان جوامع، اعم از دانشجویان، فارغ‌التحصیلانِ شاغل و بیكار با برخورداری از دانش مورد نیاز در طول دوره تحصیل می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مشكلات و تنگناهای هر كشور باشند اما همواره حلقه‌ی مفقوده‌ای در ارتباطات میان صنعت و دانشگاه‌ها وجود دارد كه آن، برخورداری از دانش‌آموختگانی است كه مهارت‌های فنی لازم را نیز دارا باشند تا با تلفیق دانش و مهارت بتوانند سیستم رو به رشد بخش‌های مختلف اقتصادی كشور از جمله صنعت، خدمات، كشاورزی و فرهنگ و هنر را نیز با توسعه فناوری هماهنگ سازند.

سیابانی خاطرنشان کرد: با توجه به احساس نیاز به ایجاد و تعمیق ارتباط بین آموزش و صنعت و با هدف تأمین مهارت و ارتقای توان مهارتی اقشار جامعه دانشجویی و دانش آموخته جامعه و با عنایت به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور به‌عنوان متولی آموزش‌های مهارتی كشور، حوزه‌ای با عنوان «دفتر امور مهارت‌های پیشرفته» در ساختار سازمان جهت ایجاد بستر مناسب و لازم به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی پیشرفته در زمینه‌های مختلف فنی و غیر فنی ایجاد گردیده است.

وی مأموریت اصلی این دفتر را شناخت و پایش مستمر فناوری‌ها و صنایع پیشرفته High-Tech به منظور شناخت مشاغل و حرفه‌های مرتبط و در نهایت آموزش مهارت‌ها و شایستگی‌های مورد نیاز بازار عنوان کرد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با ایجاد و تجهیز کارگاههای آموزشی جدیدی همچون گیاهان دارویی، کشت بافت، تراریوم،نمونه سازی سریع BMS-RP،طراح آبگرمکن خورشیدی،تکنسین ممیزی انرژی گامهای موثری در توسعه و تحقق حوزه مهارتهای پیشرفته برداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز