خبرگزاری کار ایران

5 دانشجوی دانشگاه تبریز، رتبه های برتر مسابقات قرآن دانشجویان را کسب کردند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۲

بر این اساس سپیده صمدزاده، رتبه اول رشته ترتیل، زهرا عارفی نیا، رتبه دوم رشته حفظ کل قرآن کریم، معصومه رضایی، رتبه سوم رشته حفظ 10 جزء و حنانه احمدپور و معین قربانی مشترکا رتبه دوم حفظ 5 جزء را کسب کردند.

ایلنا- تبریز: دانشجویان دانشگاه تبریز در مرحله منطقه‌ای بیست و هشتمین دوره از مسابقات قرآن کریم دانشجویان رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این دوره مسابقات با شرکت 120 نفر از 10 دانشگاه در دانشگاه زنجان برگزار شد که 5 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

محمدرضا حسین زاده افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل و همچنین رشته‌های کتبی برگزار شد که طی آن سپیده صمدزاده، رتبه اول رشته ترتیل، زهرا عارفی نیا، رتبه دوم رشته حفظ کل قرآن کریم، معصومه رضایی، رتبه سوم رشته حفظ 10 جزء و حنانه احمدپور و معین قربانی مشترکا رتبه دوم حفظ 5 جزء را کسب کردند.

به گفته وی، برگزیدگان به مرحله کشوری مسابقات که تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد راه یافته‌اند.

حسین زاده یادآور شد مرحله کتبی منطقه ای بیست هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز با شرکت 114 نفر از دانشجویان دانشگاه های شمالغرب به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد که از این تعداد 17 نفر از دانشجویان این دانشگاه در این مسابقات شرکت کرده بودند.

لازم به ذکر است که این مسابقات به منظور فراهم آوردن زمینه‌ انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن، ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه های سراسر کشور، ارج گذاری به فعالیت های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی دانشگاه ها و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی دانشجویان به جامعه دانشگاهی و قرآنی کشور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز