خبرگزاری کار ایران

50 درصد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش کشاورزی‌بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۸۱

کارهای لازم برای پرداخت 62 میلیارد ریال تسهیلات مصوب کار گروه توسعه کشاورزی در سال 91 انجام پذیرفته است.

ایلنا: مدیر حقوقی و عضو کمیته اعتباری بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی گفت: 50 درصد تسهیلات پرداختی این بانک در سال 91 در بخش کشاورزی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صیاد دین پرور در جلسه مدیران تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های دام و طیور و باغداران آذربایجان شرقی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به تقسیم‌بندی حوزه‌هایی که تسهیلات بانکی از طریق بانک توسعه تعاون به آنها پرداخت شده است، اظهار داشت: پرداخت این حجم از تسهیلات بانکی این بانک به حوزه های کشاورزی، نشان از توجه بانک توسعه تعاون به مقوله ایجاد اشتغال و کارآفرینی در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در راستای تسهیل ارایه تسهیلات و بهره‌مندی از فرصت‌های بانکی موجود در بانک توسعه تعاون این بانک انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری مشترک بادستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی را دربرنامه کارخود قرار داده است، افزود: در سال گذشته بیش از نیمی از تسهیلات این بانک در آذربایجان شرقی به تعاونی‌های بخش کشاورزی پرداخت شده است.

دین پرور تاکید به اینکه یکی از ویژگی‌های بانک توسعه تعاون، تنوع در فعالیت‌هاست، گفت: براساس قانون، بایستی 25 درصد تسهیلات بانکی در بخش تعاون سرمایه گذاری شود و از آنجایی که فلسفه وجودی بانک توسعه تعاون نیز ارائه خدمات وارتقای بخش تعاون است، لذا باید 90 درصد خدمات و تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش تعاون اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بانک توسعه تعاون، همه حوزه ها به ویژه بخش کشاورزی را شامل می‌شود، افزود: ظرفیت سازی‌های خوبی در چند سال گذشته در بخش کشاورزی از طریق بانک توسعه تعاون صورت گرفته است و باید بگوییم بیشترین تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

عضو کمیته اعتباری بانک توسعه تعاون استان بابیان اینکه کارهای لازم برای پرداخت 62 میلیارد ریال تسهیلات مصوب کار گروه توسعه کشاورزی در سال 91 انجام پذیرفته است، گفت: 512 میلیارد ریال تسهیلات با سود 5/12 درصد نیز از محل صندوق توسعه ملی مصوب کارگروه اشتغال جهت اشتغال‌زایی به تعاونی‌های کشاورزی آذربایجان شرقی پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز