خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی:

سلامت مردم بدون تأمین آب سالم ممکن نیست

asdasd

همایش برنامه ایمنی آب در تبریز همایش برنامه ایمنی آب (WSP) با حضور اعضای كمیته ازشركتهای آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و سازمانهای جهاد كشاورزی و حفاظت محیط زیست، مركز بهداشت و امور شهری استانداری آذربایجان شرقی و مشاور سازمان جهانی بهداشت در مركز بهداشت استان برگزار شد.

ایلنا - تبریز: رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی یكی از مهمترین مولفه ها در تأمین سلامت مردم را به بحث آب سالم مربوط دانست.

به گزارش ایلنا، کوشا که در همایش برنامه ایمنی آب در تبریز سخن می گفت تأمین آب سالم و بهداشتی را از مهمترین مسائل در این زمینه خواند و گفت: اجرای سیستم مدیریتی جامع و یكپارچه با همكاری كلیه سازمانها در راستای تضمین كیفیت آب آشامیدنی سالم برای مردم و رویكرد جدید سازمان جهانی بهداشت برای دستیابی به این هدف است كه از سوی مجامع بین المللی و كشوری تعیین شده و استان آذربایجان شرقی به خاطر دارا بودن پتانسیل های مورد نیاز به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی با ابراز خرسندی از اتخاذ نگرش سیستماتیك به موضوع با اجرای این طرح، همكاری های بین سازمانی را برای ایجاد وحدت رویه و پرهیز از اقدامات متفرقه و موازی مغتنم برشمرد و گفت: این كمیته تاكنون با تشكیل 34 جلسه و برگزاری نشست با معاونت امور عمرانی استانداری و انجام بازدید های لازم از تأسیسات به طور جدی به فعالیت پرداخته است.

رئیس بهداشت محیط و حرفه ای آذربایجان شرقی در این جلسه نیز با تقدیر از فعالیت های اعضای كمیته از آغاز كار تاكنون، اجرای برنامه ایمن سازی آب آشامیدنی را رویكرد جدیدی در جهت كنترل آب آشامیدنی برای اولین بار در كشور خواند و اظهار امیدواری كرد با اجرای موفق پایلوت طرح در استان آذربایجان شرقی زمینه تسری آن به سایر استانها فراهم شود.
مهندس آهنگری هدف از اجرای این برنامه را مطمئن شدن از كیفیت آب آشامیدنی بر اساس مدیریت خطر عنوان نمود كه بر پیشگیری از آلودگی منبع آب آشامیدنی، تصفیه آب برای كاهش یا حذف آلودگی برای رسیدن به استانداردها، پیشگیری از آلودگی مجدد آب در مدت ذخیره سازی، توزیع و مصرف تأكید دارد.

مدیردفتر محیط زیست و كیفیت منابع آب شركت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و مدیركمیته فنی برنامه ایمنی آب تبریز نیز در این جلسه با ارائه گزارش تفصیلی از عملكرد این كمیته به تشریح فعالیتهای انجام شده پرداخت.

فریدون آرمانفر در این گزارش به تشریح اقدامات كشورهای پیشرفته در نهادینه كرن WSP، ضرورت های اجرای برنامه در ایران و منطقه، روند اجرای WSP به صورت پایلوت در تبریز، پیشرفت كار طرح و آثار چشمگیر موفقیت به دست آمده در پایلوت تبریز در سطح بین المللی، ملی و منطقه ای اشاره نمود.

مشاور سازمان جهانی بهداشت در مركز بهداشت استان نیز در این جلسه با اشاره به چهارچوب مفهومی WSP گفت:برنامه ایمن سازی آب آشامیدنی برنامه ای است كه دیدگاه ارزیابی مخاطرات را به مراحل مختلف یك سیستم آبرسانی از مرحله آبگیری تا مرحله توزیع و مصرف اضافه می كند که
این برنامه در سه بخش اهداف مبتنی بر سلامت، برنامه سالم سازی آب و ارزیابی های بی طرفانه به اجرا درمی آید.

بهجت در خصوص نحوه اجرای طرح در تبریز توضیح داد: این طرح در 5 بند تشكیل كمیته فنی WSP متشكل از نمایندگان سازمانها، تدوین برنامه مدون و زمان بندی شده، اجرای گام به گام WSP، ارزشیابی برنامه و مستندسازی و تهیه و انتشار گزارشات به اجرا درآمده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز