خبرگزاری کار ایران

با هدف ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ایمنی

شهرداری تبریز و انجمن جهانی ریسك تفاهم‌نامه ایمنی شهری امضاء کردند

در این تفاهم نامه توافق شده است تا این دو نهاد تخصص و تجربیات خود را برای پشتیبانی از تبریز در راه تلاش برای مواجهه با خطرات و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان و بوران مبادله كرده و همكاری‌های فنی و تخصصی خود در این حوزه را افزایش دهند.

ایلنا - تبریز: با هدف ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ایمنی شهری و مدیریت بحران در تبریز، تفاهم‌نامه همكاری‌های دوجانبه میان شهرداری تبریز و انجمن جهانی ریسك موسوم به داووس به امضا رسید.

به گزارش ایلنا از تبریز، بر اساس این یادداشت تفاهم كه قرار است در آینده نزدیك به قرارداد همكاری‌های دوجانبه رسمی و اصلی تبدیل شود، شهرداری تبریز از تجربیات و برنامه‌های استراتژیك و عملیاتی انجمن جهانی ریسك موسوم به داووس در حوزه مدیریت بحران شهری استفاده خواهد كرد.

مدیر بحران شهرداری تبریز كه به نمایندگی از شهردار این شهر برای امضاء تفاهم‌نامه مذكور به سوئیس سفر كرده بود در این خصوص گفت: در این سفر شهرداری تبریز ضمن امضاء یادداشت تفاهم همكاری با انجمن جهانی ریسك، علاقمندی خود برای همكاری با این سازمان جهانی در برنامه‌های استراتژیك و عملیاتی را اعلام كرد.

حسن‌نژاد افزود: در دیدار هیأت اعزامی شهرداری تبریز با دكتر والتر آملن رییس انجمن جهانی داووس طرفین توافق كردند تخصص و تجربیات خود را برای پشتیبانی از تبریز در راه تلاش برای مواجهه با خطرات و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان و بوران مبادله كرده و همكاری‌های فنی و تخصصی خود در این حوزه را افزایش دهند.

مدیر بحران شهرداری تبریز با اشاره به تعهدات طرفین در این یادداشت تفاهم خاطرنشان كرد: شناسایی عوامل و مناطق خطرپذیر و آنالیز آن كه منجر به تهیه نقشه ریسك برای تبریز شود، ارزیابی ریسك و میزان و شدت آن با هدف تشكیل یك پایگاه اطلاعاتی برای شهرداری تبریز، اولویت‌بندی ریسك از نظر اقدامات پیشگیرانه و كاهنده، كاهش هزینه‌های كاهش ریسك، آمادگی مداوم و قرار گرفتن در وضعیت هشدار به هنگام، برنامه‌ریزی در راستای مدیریت یكپارچه بحران و توجه به امر آموزش از جمله تعهدات مدیریت شهری تبریز برای همكاری با انجمن جهانی ریسك به شمار می‌رود.

وی ابراز امیدواری كرد با عملیاتی و اجرایی شدن تمامی مفاد این تفاهم‌نامه زیرساخت‌های مدیریت بحران شهری تبریز بیش از گذشته تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز