خبرگزاری کار ایران

سایت گردشگری آینالو به بخش خصوصی واگذار می شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۹

روستائیان ساکن مناطق می توانند ضمن حفاظت از مناطق،بهره برداری پایدار و بدون تخریب در منطقه را مدیریت کنند.

ایلنا- تبریز: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از واگذاری مدیریت سایت گردشگری آینالو به جوامع محلی منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا بیوک رئیسی با اشاره به برنامه سازمان ملل متحد((UNDP در خصوص ضرورت ارتقاء جوامع محلی و به رسمیت شناختن حقوق انسانها به عنوان بخشی از عناصر ذخیرگاههای زیستکره گقت: نمی توان حقوق روستاهها و جوامع محلی مناطق حفاظت شده را بعنوان بهره بردار طبیعی مناطق نادیده گرفت.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد معیشت سازگار با محیط و تقویت اقتصاد جوامع محلی داخل بر مناطق حفاظت شده تشریح کرد: روستائیان ساکن مناطق می توانند ضمن حفاظت از مناطق،بهره برداری پایدار و بدون تخریب در منطقه را مدیریت کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست با اشاره به تنظیم تفاهم نامه ای برای واگذاری مدیریت سایت گردشگری آینالو به روستائیان همان منطقه در قالب برنامه فرهنگی-اقتصادی تصریح کرد: سایت گردشگری آینالو در دو برنامه کوتاه و بلند مدت 1و5 ساله توسط بخش خصوصی، به پارکینگ، محل عرضه غذای محلی، بوفه فست فود،آلاچیق های متعدد،نمازخانه،آب نما،سرویس های بهداشتی،و مدیریت پسماند مجهز خواهد شد.

وی از شهرواندان و دوستداران طبیعت خواست در مراجعه به مناطق حفاظت شده و عرصه های طبیعی ضمن پرهیز از آلوده کردن محیط،با مجریان و متصدیان طرحهای گردشگری همکاری نمایند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز