خبرگزاری کار ایران

موزه استانداری آذربایجان شرقی برای بازدید عموم دایر شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۷۱

بنای تاریخی استانداری آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات نوروز امسال مورد بازدید گردشگران و عموم مردم قرار گرفت و بعد از سه ماه فعالیت برای تکمیل قسمت‌های پیش‌بینی شده، اکنون با مهیا شدن شرایط لازم، این بنا در قالب موزه نفیس استانداری، در روزهای جمعه آماده بازدید عموم علاقه‌مندان و گردشگران خواهد بود.

ایلنا- تبریز: مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی از گشایش موزه استانداری برای بازدید علاقه‌مندان و عموم مردم خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن روستایی گفت: بنای تاریخی استانداری آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات نوروز امسال مورد بازدید گردشگران و عموم مردم قرار گرفت و بعد از سه ماه فعالیت برای تکمیل قسمت‌های پیش‌بینی شده، اکنون با مهیا شدن شرایط لازم، این بنا در قالب موزه نفیس استانداری، در روزهای جمعه آماده بازدید عموم علاقه‌مندان و گردشگران خواهد بود.
وی با بیان این که اقلام موجود در این موزه، یادگار دوران مسئولیت چهار استاندار اخیر استان آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: این اقلام، در فرصت‌هایی از قبیل سفرهای خارجی استانداران، دیدار با سفرا و مهمانان خارجی و بازدید از مراکز مختلف، به استانداران آذربایجان شرقی اهدا شده و هر یک از استانداران نیز بدون این که هدایای اهدایی را متعلق به خود بدانند، با گشاده‌رویی و عزت نفس، اقلام اهدایی را به موزه استانداری تحویل داده‌اند.
روستایی، موزه استانداری آذربایجان شرقی را حاوی فرازهای مهمی از تاریخ معاصر کشور خواند و افزود: اگر چه قدمت تاریخی اقلام موجود در موزه استانداری، چشمگیر نیست اما راه‌اندازی این موزه، علاوه بر این که باعث آشنایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان و گردشگران با والیان و مسئولان استان در مقاطع مختلف تاریخی خواهد شد، عموم مردم را با مرکز تصمیم‌گیری و مدیریت استان آشنا خواهد ساخت.
مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که بنای تاریخی استانداری جزو میراث زنده خطه آذربایجان است، افزود: این ساختمان دارای دو سالن تشریفات و چندین اتاق جلسه است که از نظر تنوع و معماری در نوع خود کم‌نظیر است و بزرگترین سالن جلسه آن که به سالن گرد معروف است از جمله آثار زیبای معماری به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: وجود فرش‌های نفیس دستباف، از نظر وسعت مساحت، رنگ‌آمیزی خاص و طراحی بدیع، در سالن‌ها و تالارهای مختلف بنای استانداری آذربایجان شرقی، نشانگر حضور چشمگیر هنر بومی آذربایجان در موزه استانداری است و توجه هر بیننده صاحب ذوقی را جلب می کند.
روستایی با اشاره به نقش بنای استانداری آذربایجان شرقی در مقاطع مختلف تاریخی، گفت: بنای استانداری آذربایجان شرقی با توجه به مرکزیت دارالحکومه آذربایجان، در دوره‌های مختلف تاریخی به خصوص در دوره پایتختی تبریز در عهد صفوی و نقش برجسته آذربایجان در دوره مشروطیت، از ارزش و جایگاه تاریخی خاصی در میان ابنیه استانداری‌های کشور برخوردار است.
وی افزود: بخش تصاویر والیان دوره‌های مختلف تاریخ آذربایجان در موزه استانداری، از جمله بخش‌هایی است که باعث غنای هر چه بیشتر موزه شده است.
مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی از اهتمام موزه استانداری در گردآوری آثار، مستندات و اطلاعات مربوط به دارالحکومه آذربایجان و والیان و استانداران خبر داد و افزود: اعلان فراخوان عمومی در گردآوری آثار، احکام و اسناد دوره های مسئولیتی والیان قدیم آذربایجان و استانداران آذربایجان شرقی، تعامل هر چه بیشتر با سازمان میراث فرهنگی و سازمان ثبت اسناد، تهیه شناسنامه بنا، ثبت ملی موزه و آموزش‌های تخصصی موزه داری به کارکنان موزه، از جمله اقداماتی است که در راستای غنابخشی هر چه بیشتر موزه استانداری، مورد توجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز