خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر اندونزی در ایران:

اتحاد ایران و اندونزی، نماد ارزشمندی از وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۶

آذربایجان شرقی با واقع شدن در یک چهارراه منطقه‌ای ارزشمند از نظر سیاسی و اجتماعی در گستره کشوری و همچنین در تعاملات جهانی، نقش حساس و تاثیرگذاری ایفا می‌کند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: اتحاد دو کشور ایران و اندونزی به عنوان نماد ارزشمندی از وحدت و یکپارچگی جهان اسلام مطرح بوده و به توسعه و پیشرفت هر دو خواهد انجامید.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در دیدار با سفیر اندونزی در ایران، با بیان اینکه آذربایجان شرقی می‌تواند به عنوان یک نقطه اتکا، در توسعه روابط ایران و اندونزی نقش‌آفرینی کند، افزود: این استان با واقع شدن در یک چهارراه منطقه‌ای ارزشمند از نظر سیاسی و اجتماعی در گستره کشوری و همچنین در تعاملات جهانی، نقش حساس و تاثیرگذاری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی، بر توسعه روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: اندونزی به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی، از ارزش و احترام خاصی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و امیدواریم این سفر، شروع یک نقطه با ارزش در همکاری دو کشور باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اطمینان داریم با بهره‌گیری از اشتراکات دینی و فرهنگی می‌توانیم به تعامل موثری با اندونزی دست یابیم، افزود: معرفی و برقراری ارتباط با یک استان هم‌تراز با قابلیت‌های آذربایجان شرقی در اندونزی، می‌تواند زمینه لازم را جهت ایجاد فرصت‌های تعامل بین دو کشور از رهگذر مبادله هیأت‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی بین این دو استان فراهم کند.

وی همچنین به قابلیت‌های آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: موقعیت خاص این استان در حیطه صنایع غذایی در کنار قابلیت‌های کشاورزی اندونزی و همچنین اشتراک دو کشور در حوزه صنعت خودرو و تکنولوژی‌های وابسته به آن، می‌تواند به عنوان نقاط مشترک ارزشمندی در مراودات دو کشور تلقی شود.
علیرضابیگی با تاکید بر بهره‌گیری از فرصت‌های علمی و فرهنگی دو کشور، گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از قطب‌های برجسته دانشگاهی در جمهوری اسلامی ایران مطرح است که وجود این قابلیت می‌تواند زمینه مبادله استاد و دانشجو را بین دو کشور فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به خلق حماسه سیاسی ملت ایران در ۲۴ خرداد، گفت: امروز پیروزی بزرگ ملت ایران، مورد اذعان کسانی است که قضاوت‌های ناصوابی در مورد پیروزی‌های پیشین این ملت داشتند.

سفیر اندونزی در ایران هم در این دیدار با تبریک پیروزی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری به ملت و دولت ایران، گفت: امیدواریم فضاهای مشترک تعامل و همکاری بین دو کشور، در دولت جدید نیز استمرار داشته باشد.

دیان ویرنگ جوریت با اشاره به بازدید خود از قابلیت‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تبریز از مراکز مهم تجاری ایران است که به سرعت در حال رشد است و در این راستا، یکی از وظایف ما گسترش رابطه دو کشور از رهگذر آگاهی از توانمندی‌های این منطقه در زمینه گردشگری و سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه تبیین قابلیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دو کشور در بین آحاد مردم امری ضروری است، خاطرنشان کرد: ایران از کشورهای غنی در حوزه منابع نفت و گاز به شمار می‌رود و در مقابل، اندونزی نیز دارای ظرفیت‌های وسیع کشاورزی است که این دو ظرفیت متقابل، می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از یک فرصت مبادلاتی مهم بین دو کشور مطرح شود.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به توسعه زیرساخت‌های راه، مخابرات و برق در استان آذربایجان شرقی، افزود: مبادلات دو کشور در حوزه‌های مشترک صنعتی، می‌تواند به نوسازی تکنولوژی نیروگاهی و برقی اندونزی کمک کند.

وی تاکید کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده، کیفیت صنایع استان آذربایجان شرقی در صنعت نیروگاهی، مرغوب‌تر از برخی برندهای معتبر بوده و در عین حال، از صرفه اقتصادی قابل توجهی برخوردار است.

ویرنگ جوریت در ادامه با بیان اینکه ملت و دولت اندونزی، همواره ایران را به عنوان دوستی دیرینه می‌شناسند، افزود: شاهد این مدعا، خرید نفت ایران توسط اندونزی در دوره‌های مختلف اعمال تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شباهت‌های روند شهرسازی تبریز و برخی شهرهای اندونزی، ریشه در اشتراکات فرهنگی دو کشور دارد، گفت: علی‌رغم تلاش برخی کشور‌ها در دامن زدن به اختلافات مذهبی، ایران به عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان تشیع و اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور اهل سنت جهان، می‌توانند روح اتحاد و همدلی خود را با ایجاد تعاملات سازنده، به جهانیان نشان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز