خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

فرهنگ‌سازی در نحوه مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۰۱

مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر فرهنگ سازی در نحوه مصرف درست آب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با دست اندركاران مدیران و كاركنان شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: خدمت به جامعه بشری علی الخصوص خدمت به جامعه اسلامی در نزد خداوند اجر اخروی دارد مخصوصاً بعضی از خدمات هستند كه جنبه حیاتی داشته و خدمات شركت‌های آب و فاضلاب نیز از این قسم است.

امام جمعه تبریز اهمیت آب در زندگی جانداران را متذكر شد و گفت: مسئله آب با توجه به آیات متعددی كه در قرآن كریم وجود دارد بر همگان مشخص و مبرهن است و این چنین استنباط می‌شود كه حیات تمامی موجودات زنده به آب وابسته است و انسان تا زمانی كه از این نعمت خداوندی به وفور بهره مند است ارزش آنرا نمی‌داند ولی زمانیكه با قطعی و كمبود آب مواجه می‌شود آن موقع به ارزش والای آن واقف می‌شود. بنابراین زندگی تمام موجودات، نبات، حیوان و انسان به آب وابسته بوده و برای آن‌ها بعد حیاتی داشته و بدون آن اصلاً زندگی مقدور نیست.

آیت ا... مجتهد شبستری با اشاره به ارزش و جایگاه آب در آموزه‌های دینی گفت: اسراف در مصرف آب شرب به‌عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی تقبیح شده و مردم بایستی در استفاده‌های روزمره به مصرف درست آب توجه داشته باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به برخی استفاده‌های ناصحیح از آب شرب بهداشتی همچون شستشوی خودرو، آبیاری فضای سبز منزل گفت: فرهنگ سازی در نحوه مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد تا در کارهای روزمره که از آب استفاده می‌شود اسراف و هدرروی آن کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: الحمدالله شركت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در هر دو زمینه توزیع مناسب آب و اجرای طرح‌های فاضلاب موفق عمل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز